Magazinul de cartier, mereu la modă

Dezvoltarea rețelei magazinelor de proximitate este cartea pe care joacă, în ultima vreme, omul de afaceri sibian Vasile Presecan. Societatea sa, Trans Agape, și-a concentrat strategia pe deschiderea de noi magazine în toate cartierele municipiului Sibiu, iar în acest moment a ajuns să dețină aproape 30 de unități. DECUPAJ PresecanMagazinul de cartier le convine foarte mult clienților care trebuie să-și facă cumpărăturile zilnice, cât mai aproape de casă sau de serviciu, mai ales dacă și prețurile sunt convenabile. Așa reușește Trans Agape să țină piept ofensivei marilor lanțuri de retail. „Noi le numim magazine de cartier, străini le spun «magazinul de colț». Dorim să fim cât mai aproape de sibieni. Nu toți clienții merg zilnic în hypermarket-uri și atunci este vital pentru o societate să vină în îmtâmpinarea cerințelor clienților. Mai ales în ceea ce privește produsele de panificație și mezeluri. Este o relație mai directă și mai apropiată cu clienții noștri. În acest context, dorim în permanență să ne îmbunătățim și să diversificăm oferta. Magazinele de cartier se pliază foarte bine cerințelor“, afirmă Vasile Presecan.

Prețul și calitatea contează cel mai mult

Sibiul s-a dezvoltat foarte mult, în ultimii ani, în ceea ce privește supermarket-urile și hypermarket-urile, astfel că sibienii au de unde să aleagă atunci când vine vorba despre cumpărături. Concurența între comercianți a devenit una tot mai acerbă, iar piața dictează calitatea și mai ales prețul. Din acest punct de vedere, sibienii pot fi considerați privilegiați. Însă omul zilelor noastre, mereu în criză de timp, își dorește să-și rezolve cumpărăturile cotidiene cât mai aproape de acasă și la prețul cel mai mic. Cu atât este mai greu dacă un ești producător local în luptă inegală cu marile lanțuri de magazine. Dacă nu le convin condițiile marilor retailer, producătorii încearcă să-și asigure propriile locații de desfacere. „Negocierea cu marile hypermarket-uri este una foarte dură pentru producători. Acestea dictează tipul de relație și prețurile pentru producători. Însă așa merge piața. În hypermarket-uri, taxele pentru producători sunt stabilite aproape unilateral, în defavoarea acestora din urmă. Totodată, marile lanțuri de magazine își duc profiturile în țara de origine, astfel că în România rămân foarte puțini bani pentru dezvoltarea afacerilor. Pot să spun că nu ne convin aceste relații și atunci am început să ne creăm propria rețea“, povestește Presecan, unul dintre „greii“ pieței românești de panificație.

Cel mai mare producător de pâine din județ

Societatea Trans Agape, cel mai mare producător de pâine din județ în momentul de față, este și una dintre cele mai apreciate societăți sibiene. Este una dintre firmele care reprezintă cel mai bine mediul sibian de afaceri, chiar dacă, în ultimii ani, nimeni nu prea mai face diferența între un brand local și reprezentanța unei companii multinaționale. Cele mai importante lucruri pentru consumatori au devenit calitatea și prețul la care poate fi cumpărat un produs. Într-o perioadă în care la mare căutare sunt hymarket-urile și mall-urile, deoarece ele oferă chiar și posibilități de petrecere a timpului liber, Trans Agape câștigă încrederea sibienilor, oferindu-le marfă de calitate la doi pași de casă. Pe termen mediu, în următorii 2-5 ani, politica de dezvoltare a firmei se va focaliza pe mărirea rețelei proprii de magazine de desfacere în Sibiu și nu numai.

Parteneriat româno-german

Societatea Trans Agape s-a născut datorită colaborării dintre Vasile Presecan și partenerul său german, Friederich Toppmann, în august 1994. Apoi a fost achiziționat un teren, unde în luna martie a anului următor, a început construcția primei fabrici. În toamna lui 1996 au fost produse primele cantități de pâine cu ajutorul primei linii de producție achiziționată, având o capacitate de 5.000 kg în 24 de ore. Treptat, datorită comenzilor mari, capacitatea de productie a fost sporită. În toamna anului 2001, Trans Agape a început construcția celei de-a doua fabrici, având o capacitate mult mai mare decât prima, pe un teren de 7.500 mp, cumpărat în anul anterior din surse proprii. Noua construcție se întinde pe o suprafață de 1.200 mp, la care se adaugă anexele, și are ca principal scop mărirea capacității de producție a pâinii și o linie nouă de producție pentru patiserie. Construcția nouă a fost recepționată în octombrie 2002, după o investiție estimată la 1,2 milioane de euro. La această oră, produsele de panificație și patiserie Trans Agape au desfacere prin 250 de magazine proprii și ale terților.

Vrea TVA de 7 la sută

Vasile Presecan este de părere că reducerea TVA la 9 la sută, în urma deciziei Guvernului, este o măsură foarte bună pentru consumatori și mediul de afaceri. Astfel, munca „la negru“ s-a redus simțitor, iar gradul de fiscalizare a veniturilor a crescut în domeniul panificației, unde, până nu demult, evaziunea fiscală atingea cote alarmante. Totuși, el adaugă că de reducerea TVA ar trebui să beneficieze, în primul rând, producătorii din domeniul panificației, iar Guvernul să vină mai mult în întâmpinarea mediului de afaceri. „Reducerea TVA la 9 la sută este un lucru bun, însă este loc și de mai bine. După părerea mea, TVA ar trebui redus la 7 la sută, pentru a elimina și mai mult munca «la negru» și evaziunea fiscală“, conchide patronul Trans Agape.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*