Constructorii Strabag și Geiger continuă să surprindă cu progresul înregistrat pe lotul Câmpia Turzii-Chețani și ar putea finaliza tronsonul cu câteva luni înainte de termen.
FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură
Mobilizarea pe Autostrada A3 Transilvania, lotul Chețani-Câmpia Turzii continuă în ritm exemplar. Tronsonul ar putea fi deschis cu circa 8 luni înainte de termenul contractual, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, care apreciază că asocierea Strabag-Geiger are capacitatea „tehnică, financiară și de management ca să producă surpriza”.
Reprezentanții asociației au realizat o filmare cu cei aproape 15,7 kilometri dintre Câmpia Turzii și Chețani și sunt de părere că lotul ar putea fi inaugurat și cu 8 luni înainte de termen.
„Reușesc cei de la Strabag și Geiger surpriza pe Autostrada Transilvania? Sâmbătă, 18.03.2022, am filmat toți cei aproape 15,7 kilometri dintre Câmpia Turzii și Chețani. Este vorba despre veriga lipsă din Autostrada A3 dintre Nădășelu și Târgu Mureș. Contractul a fost semnat în 26.10.2022, iar ordinul de începere a fost emis în 21.11.2022, termenul de finalizare fiind august 2024.
Rezilierea cu antreprenorul precedent, Straco, s-a făcut la un progres fizic de aproape 38%. Chiar cu unele lucrări refăcute, restul rămas de executat pentru o inaugurare (stadiu ~95%) în decembrie 2023 ar fi de aproximativ 60%, deci o medie lunară de 6,5-7%. Foarte dificil, dar nu imposibil.
Ar fi o premieră ca un tronson de autostradă să fie deschis cu 8 luni înainte de termenul contractual dar cei doi constructori, Strabag și Geiger, au puterea tehnică, financiară și de management ca să producă surpriza. Este nevoie și de vreme bună, mai ales pe final de an, dar în primul rând de o mobilizare exemplară a antreprenorilor și a subcontractorilor acestora. Sperăm să reușească”, arată cei de la Asociației Pro Infrastructură.
Odată cu finalizarea lotului lipsă, șoferii vor putea circula fără întrerupere pe autostradă de la Nădășelu până la Târgu Mureș, pe o distanță de 113 kilometri, notează Monitorul de Cluj.
Speranțe că A3 va lega primele două reședințe de județ, în 2023
La 20 de ani de la începerea lucrărilor pe Autostrada Transilvania, în 2023 există speranțe reale că șoseaua va lega primele două municipii reședință de județ, odată cu finalizarea a două noi sectoare, între Nușfalău și Suplacu de Barcău respectiv Câmpia Turzii și Chețani.
În proiectul lansat în 2003, se prevedea că Autostrada Transilvania pleacă de la Brașov, trece pe la Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea înainte de a se conecta cu Ungaria prin Vama Borș 2. Până acum, însă, Compania de Drumuri a realizat doar porțiuni din această arteră și nu a finalizat încă o bucată care să lege măcar două municipii reședință de județ.
Mai lipsesc doar 17 kilometri
Acesta este și motivul pentru care șefii administrațiilor județene din Regiunea Nord-Vest i-au trimis o scrisoare deschisă premierului în care au solicitat accelerarea lucrărilor la acest obiectiv, a explicat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.
„Autostrada Transilvania, care a fost atât de mult dezbătută, nu este finalizată. Pentru județul Cluj, în materie de autostrăzi, A3 este cel mai important obiectiv, pentru că prin ea legăm practic județul de granița de Vest a României. Tocmai în acest sens, toți președinții de consilii județene din Regiunea Nord-Vest am înțeles importantă acestei investiții și am făcut acea scrisoare deschisă prin care i-am cerut premierului continuarea și accelerarea lucrărilor la Autostrada Transilvania”, a declarat la începutul anului Alin Tișe.
Între Cluj-Napoca și Târgu Mureș, de exemplu, mai lipsește doar porțiunea de aproximativ 17 kilometri pentru ca cele două municipii să fie legate de autostradă. Sfârșitul acestui an va aduce, cel mai probabil, finalizarea acestui lot, aflat între Câmpia Turzii și Chețani.
Până la mijlocul acestui an, pe Autostrada Transilvania va mai fi terminat și lotul Nușfălau – Suplacu de Barcău, lung de 13,5 kilometri, pe care lucrează o firmă din Turcia. Pe acest sector lucrările au început în 2021 și sunt realizate în proporție de 70 la sută.