A devenit deja o tradiție la Liceul Gheorghe Lazăr din Avrig ca în fiecare an să se organizeze o sesiune de comunicări și referate a elevilor pe teme de istorie.
Foto: Mesagerul de Sibiu
Dacă până la pandemie aceste sesiuni se desfășurau fizic, acum inclusiv în acest an, ele s-au desfășurat on line.
Și tot o tradiție a de venit faptul că după sesiunea de comunicări să fie editată o carte care conține toate lucrările prezentate de micii istorici.
Anul acesta sesiunea de comunicări a ajuns la ediția a XIII-a și s-a desfășurat on line în luna februarie, sub genericul „238 de ani de martririul lui Horea, Cloșca și Crișan”.
Recent a apărut și volumul dedicat acestei sesiuni de comunicări, volum editat de profesorul de istorie Petre Din, sufletul acetei sesiuni de comunicări și referate.
Volumul, ajuns la cel de al IX-lea volum, (a început să fie tipărit după a IV-a ediție a sesiunii de comunicări), conține 24 de comunicări științifice care reflectă dimensiunea cognitivă a elevilor pe diverse teme de istorie a României, dar și istorie universală.
După cum ne-a mărturisit editorul cărții, prof. Petre Din, „Istoria scrisă de tineri” se dorește a rămâne peste timp ca o amintire despre pasiunea elevilor pentru istorie, și despre modul în care priveau ei istoria la vârsta adolescenței. Deasemenea Petre Din spune că cele scrise de elevi în aceste lucrări au și o valoare științifică, multe lucrări aducând la lumină lucruri mai puțin știute din istoria națională și universală.
„Istoria scrisă de tineri reprezintă expresia acumulărilor intelectuale, a metodologiei istorice utilizate și a lecturilor personale deprinse de-a lungul anilor de studii. Tinerii istorici au meritul incontestabil al abordării istorice din pespectiva interdisciplinară, fapt realizat prin inserarea informațiilor de natură sociologică, etnologică, filozofică și literară”, a spus Petre Din.
Directorul Liceului Teoretic Gheorghe Lazăr din Avrig, prof. Marcel Luca notează în prefața cărții: „Volumul ”Istoria scrisă de tineri”, numărul IX, reprezintă un argument ce atestă demersurile Liceului Teoretic Gheorghe Lazăr Avrig, pentru promovarea valorilor culturale, o pledoarie a tinerei genrașii în favoarea studierii istoriei, dar și stimularea acesteia în direcția afirmării propriei identități spirituale, în context național și european”.