Ionuț Cășuneanu a câștigat, pentru a doua oară consecutiv, Sibiu Rally Romania, o competiție de regularitate dedicată vehiculelor istorice și mașinilor electrice. Împreună cu Levente Dudi, copilotul său, Cășuneanu s-a impus și în Campionatul Regional de Raliuri de Regularitate (CEERT).
Cu aproape 500 de kilometri pe cele mai frumoase drumuri din județul Sibiu, competiția de regularitate înscrisă în calendarul internațional al Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA), etapă în Campionatul de Raliuri de Regularitate pentru Vehicule Istorice organizat de Retromobil Club România (RCR) și etapă în Campionatul Regional de Raliuri de Regularitate (CEERT) a fost câștigată de echipajul Ionuț Cășuneanu – Levente Dudi pe un model Volkswagen 1302S din 1972.
Pentru Ionuț Cășuneanu aceasta este a doua victorie consecutivă obținută la Sibiu Rally Romania, pilotul echipei Oldtimer Club adunând doar 40,6 puncte de penalizare. Anastasios Douros și Ioulios Iatridis au terminat pe locul secund cu 52,4 puncte de penalizare, echipajul grec concurând cu un Leyland Mini 1000 din 1975. Cosmin Pavel și Daniel Bachmann au luat startul cu un Mercedes-Benz R107 300 SL din 1987 și au terminat pe poziția a treia, aceasta fiind și ordinea în Campionatul Regional de Raliuri de Regularitate (CEERT).
La categoria YOUNGTIMER s-a impus echipajul Viorel Nicoară / Theodor Nicoară pe un BMW E38 din 1996, podiumul fiind completat de echipajul Ioan Cristian Domșa și Petru Domșa pe un model Skoda 105L din 1981 și de Petru Bratu și Paul Bratu pe un model Land Rover Freelander din 1999.
În Cupa Dacia cel mai bun echipaj a fost cel format din Ciprian Mihai Vulpe și Răzvan Constantin Catană care au concurat pe o Dacia 1310 TX BREAK din 1989. Pe podium au mai urcat echipajele Caius Tomiță / Georgeta Tomiță (Dacia 1300 – 1977) și Dan Siminie / Stelian Bădilă (Dacia 1300 – 1980).
Emil Mitranovic (Renault Torpedo – 1920) la categoria C, Gabriel Cotârlea /Darius Borș (VW 1300 – 1970) la categoria F, Ionuț Cășuneanu / Levente Dudi (Volkswagen 1302S – 1972) la categoria G, și Mihai-Andrei Nanu / Dănuț Onea (Volkswagen Scirocco – 1985) la categoria H au fost echipajele care s-au impus la categoria specifică anului de fabricație al mașinii cu care au luat startul.
În clasamentul pe echipe s-a impus Oldtimer Club, iar echipa Amicii a terminat pe locul secund. În competiția pe echipe din CEERT, România s-a impus în fața Greciei, Ungariei și Bulgariei.
La ediția din acest an a competiției de regularitate de la Sibiu s-au acordat și o serie de premii speciale. Astfel, cel mai în vârstă participant a fost Petru Bratu (75 de ani), prezent pentru a treia oară la acest eveniment, mașina cu cea mai mică cilindree – 595 cmc – a fost un Trabant 601 din 1981, iar cea mai veche mașină care a terminat raliul a fost un un Mercedes-Benz 230 SL din 1963. Daiana Stoicescu și Lucia Goreaev au primit Cupa Doamnelor și un premiu special, un ceas Tissot, oferit de Albini Prasa.
Ionuț Cășuneanu și Levente Dudi, câștigătorii în Campionatul de Raliuri de Regularitate pentru Vehicule Istorice organizat de Retromobil Club România (RCR) și în Campionatul Regional de Raliuri de Regularitate (CEERT), au cucerit și Trofeul Transfăgărășan oferit echipajului care câștigă proba specială desfășurată pe cel mai spectaculos drum din lume.
În competiția dedicată vehiculelor electrice s-au impus Alex Filip și Cristiana Oprea cu Renault Zoe, podiumul fiind completat de Robert Apostolescu și Elena Apostolescu cu BMW i3 și Adrian Mitrea cu Luiza Sirețeanu, tot cu un model BMW i3.
Fiind o etapă inclusă și în calendarul Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA), elvețianul Lukas Oberholzer a fost trimis ca observator la acest eveniment. “A fost un eveniment frumos și este important să văd că a beneficiat de susținerea autorităților locale, dar și a unor sponsori importanți. De asemenea, faptul că au fost echipaje numeroase din țările vecine este încă un semn că acest eveniment crește în fiecare an. Sunt sigur că ediția de anul viitor va atrage și mai multe echipaje străine”, a spus Oberholzer.