„Infrastructura este baza pentru orice tip de dezvoltare urbană și de aceea, în paralel cu investițiile în educație, sănătate, sport și agrement, am continuat să investim în infrastructură, schimbând abordarea acestor lucrări în sensul creșterii calității locuirii, dar și al mobilității sustenabile. Cu alte cuvinte, scopul nu a fost simpla modernizare a drumurilor, ci îmbunătățirea condițiilor de locuire și deplasare pentru sibieni”, spune Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
Cartierele Sibiului au fost puse la punct. Vă amintiți cum arătau în 2016 cartierele vechi de blocuri ale orașului? Cu zone verzi neîngrijite, garaje și construcții improvizate, care ocupau spațiul public, trotuare vechi și neprietenoase. În ultimii 8 ani, 16 cartiere și zone de blocuri au fost modernizate de Primărie, prin lucrări ample, nu simple asfaltări și cosmetizări. De la cartierele mari precum Hipodrom, Ștrand, Terezian și și până la zone de blocuri mai mici, precum cea de pe str. Regele Ferdinand sau Uzinei, toate arată astăzi bine și sunt mai funcționale.
Pentru locuitorii lor, în primul rând. S-au modernizat rețele de apă și canalizare, peste jumătate din rețeaua de iluminat public, străzile și aleile au fost reasfaltate, trotuarele și parcările au fost reconfigurate, iar zonele verzi au fost împrospătate, fiind îndepărtată dezordinea din spatele gardurilor vii neîngrijite. În cartierul Hipodrom, Primăria a amenajat prima parcare de mare capacitate supraetajată din Sibiu, un proiect care va fi replicat prin alte 3 astfel de investiții, inițiate deja.
Și nu am investit doar în cartierele de blocuri. În zonele de case s-a lucrat pentru modernizarea străzilor de pământ. Nu mai puțin de 150 de străzi de pământ au fost asfaltate în ultimii 10 ani, schimbând fața zonelor periferice ale orașului.
Și străzile deja asfaltate au avut nevoie de atenție. Peste 100 de străzi asfaltate au fost împrospătate prin lucrări de reparații ample.
Infrastructura orașului include și iluminatul public. Prin lucrări etapizate, Primăria a modernizat până în prezent 65% rețeaua existentă de iluminat, mai bine de jumătate din iluminatul public al Sibiului fiind conectat la un sistem inteligent de comandă și control la distanță.
Au fost create drumuri de legătură noi, pentru atenuarea aglomerației în trafic și a poluării. Pentru că trecerea spre o mobilitate verde se face gradual, Primăria Sibiu a creat conexiuni rutiere noi care să degreveze traficul de pe arterele aglomerate. Podul peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia a fost complet modernizat și extins cu o bandă, iar în dreptul străzii Rozmarinului s-a construit un pod nou, pentru drumul creat peste Câmpșor, ca alternativă de deplasare între cartierele Ștrand și Turnișor/Zona Industrială Vest. Un drum de legătură cu Șelimbărul a fost amenajat în continuarea străzii Oașa. Strada Bruxelles este practic finalizată și va asigura o legătură nouă între Calea Șurii Mici și Zona Industrială Vest.
Infrastructura velo a fost un focus al ultimilor 5 ani, planificându-se astfel încât rețeaua de piste să fie completată, pentru continuitate. Sibiul a devenit un oraș bike friendly, cu piste mai sigure, așa cum și-au dorit sibienii. În acești ultimi ani, Primăria Sibiu a amenajat peste 18 km de piste pentru biciclete, separate de calea de rulare auto și de căile pietonale. Pe malurile Cibinului, pe străzile Calea Dumbrăvii și Podului, pe drumul peste Câmpșor, dar și în cartierele modernizate precum Ștrand și Terezian au fost create piste. La toate aceste investiții se adaugă stațiile publice de închirieri de biciclete Sibiu Bike City: sibienii au la dispoziție 640 de biciclete în 57 de locații din oraș. Prin investițiile în infrastructura pentru deplasarea pe bicicletă, Primăria Sibiu contribuie la crearea unui oraș prietenos cu mediul și prin modul de deplasare.
Infrastructura pentru transportul public s-a modernizat complet. Primăria Sibiu și societatea de transport public au achiziționat 119 autobuze noi în ultimii 6 ani. De asemenea, sistemul de plată a călătoriei și de informare a călătorilor au fost digitalizate, inclusiv printr-o aplicație mobilă – SIBIU BUS. În prezent este în curs procedura de achiziție pentru încă 36 de autobuze pentru transportul public în Zona Metropolitană, din care 16 vor intra în flota de autobuze a Municipiului Sibiu.
Toate aceste proiecte le-am realizat cu sprijinul constant al echipei FDGR din Consiliul Local Sibiu care a înțeles importanța fiecărui proiect pentru comunitate.
Lucrările de infrastructură vor continua, cu accent pe noi drumuri de legătură și coridoare de mobilitate, conform unei strategii pe care, împreună cu echipa FDGR, o vom prezenta în săptămânile care urmează.