Integrarea migranților în Europa, pe înțelesul liceenilor

Elevi şi profesori din cadrul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu au vizitat oraşul Penzberg din Germania, într-o altă mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ KA2 „TeachAIR/LearnAIR – Awareness, Integration, Respect”, proiect coordonat de doamna profesoară Nicoleta Tănasă.

La activităţile de proiect au participat patru elevi ai liceului, care au fost însoţiţi de către doamna profesoară Andreea Lăzăriciu şi de domnul profesor Mircea Bican, precum şi de elevi și profesori din Norvegia, Austria, Franţa şi Germania, în perioada 13 – 19 ianuarie.

Discuții cu oficialități și voluntari

Pe lângă activităţile culturale şi recreative, cei implicaţi în proiect au participat la o întâlnire de documentare cu reprezentanţii primăriei din oraşul Penzberg, având diverse discuţii pe tema proiectului şi anume subiectul actual al migraţiei persoanelor din zonele de conflict. Cu această ocazie, participanții au aflat de la viceprimarul orașului că în Penzberg se află acum peste 80 de naționalități.

Un alt moment al proiectului a fost marcat de vizita la biroul de primire a refugiaţilor, „Flüchtlingshilfe” din Penzberg, unde elevii şi profesorii au cunoscut persoane care s-au refugiat din Siria, Nigeria, voluntari care se ocupă de emigranţi, purtând discuţii despre situaţiile pe care voluntarii şi comunitatea din Penzberg le întâmpină la primirea refugiaţilor şi modalităţile prin care aceştia îşi pot oferi ajutorul pentru a le facilita integrarea într-o ţară cu altă limbă, alte reguli, diferite obiceiuri.

Impactul acestei vizite a fost unul pozitiv, iar elevii şi profesorii implicaţi în proiect au subliniat încă o dată amploarea şi importanţa migraţiei ca fenomen global de actualitate.

 

Parteneri din cinci țări europene

Proiectul strategic Erasmus+ KA2 „TeachAIR/LearnAIR – Awareness, Integration, Respect” se desfășoară în perioada 2016-2018 și este coordonat de prof. Nicoleta Tănasă, în concordanță cu motto-ul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”: „Un liceu modern într-un oraș medieval”. Beneficiarii acestuia sunt elevi ai claselor IX-XI. Alături de liceul sibian se află parteneri instituționali din Norvegia (Skeiene ungdomsskole, Sandnes), Germania (Gymnasium Penzberg), Austria (BG/BRG/BORG Eisenstadt) și Franța (Lycée „Jean Moulin”, Langon). Obiectivele proiectului sunt: conștientizarea elevilor în legătură cu propria identitate națională; confruntarea elevilor cu fenomenul migrației actuale; promovarea ideilor de integrare și respect față de persoanele care emigrează; încurajarea elevilor în sensul acceptării schimbărilor aduse de fenomenul migrației în spațiul european.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*