InfoBIZ cu Ciprian Faraon | De ce politica și politicienii nu se sincronizează nevoilor comunității și mediului de afaceri?

Suntem întrebați cum vedem situația actuală în prag de campanie, suntem invitați să participăm la construcția programului de guvernare locală, suntem asaltați de sloganuri, de promisiuni și viziuni repetate. La fiecare ciclu electoral, dar prea puțin aplicate.

Sunt proiecte care fie depășesc posibilitățile autorităților locale, fie depășesc capacitățile profesionale ale viitorilor aleși. Din nefericire Sibiul are parte de ambele categorii.

Normalitatea, așa cum o consider eu, este cea în care candidații sau, după caz, aleșii în funcție, înțeleg că a conduce o urbe presupune înțelepciune, capacitatea de a-ți depăși propriile frustrări și ambiții, a aduna în jurul tău oameni de valoare, dornici de implicare. Înseamnă sa ai abilitatea, dar și pregătirea necesară de a-i așeza la masă pe toți reprezentanții partidelor politice.

De ce oare în practica sibiană, dar nu numai, șefii de instituții semnează, în proporție covârșitoare, propunerile de hotărâri de consilii (județene sau locale), în timp ce avem o armată de consilieri, votați tocmai pentru a reprezenta comunitatea?

Să înțelegem că respectivii se află în consilii doar de formă, nereprezentându-și de fapt comunitatea și neavând proiecte utile? Sau cei din fruntea comunei, orașului sau județului nu acceptă ca aceștia să inițieze proiecte pentru comunitate, blocându-le inițiativele și inventând tertipuri pentru a-i împiedica? Din nefericire, leadership-ul este înțeles de o buna parte dintre aceștia în termeni de supremație. Ei sunt liderii absoluți, liderii supremi, instituțiile în care lucrează le aparțin, doar ei fiind în măsură să aprecieze ceea ce este bine sau rău pentru cetățeni. Oare nu ar fi mai potrivit ca președintele CJ sau primarul localității să-i încurajeze pe toți consilierii, indiferent de culoarea politică, pentru a iniția proiecte, prin care să contribuie la bunăstarea comunității? Oare nu ar fi normal ca înalții aleși să promoveze și să susțină acele proiecte de hotărâri, inițiate de un consilier sau altul, asumând inițiatorul și chiar promovându-l?

Proiectele trebuie să aparțină în cea mai mare măsură consiliului local sau județean, acestea fiind aidoma Parlamentului, având funcții de legiferare locală, iar administrațiile, în frunte cu primarii, având obligația de a se comporta asemenea unui guvern local, punând în aplicare hotărârile consiliilor.

Întotdeauna m-am întrebat de ce nu are capacitatea primarul Sibiului, ori președintele Consiliului Județean, să ceară parlamentarilor sibieni, indiferent de partidul căruia îi aparțin, să se așeze cu toții la masă, ca o echipă adevărată, să zicem o dată la 6 luni, pentru a analiza propunerile primarului, președintelui în funcție ori ale unui parlamentar sibian, propuneri ale căror susținere parlamentară este imperios necesară? În calitate de primar ori președinte de CJ ar trebui să felicite în mod public, pentru implicare, întreaga echipă parlamentară, sibiană, indiferent de organizația politică.

Orgoliile șefilor de instituții sunt însă mult prea mari, iar „normalitatea” lor este diferită de a mea, de a noastră a tuturor.

Noi, comunitatea, vom avea întotdeauna de pierdut. Va pierde și mediul de afaceri local, vor pierde și cei care au ales să trăiască în municipiul nostru. Menținem o localitate sau un județ blocate în viziunea unui singur (pseudo)lider, care, odată ales, înțelege să devină „suprem”.

Așadar, în prag de alegeri, vă recomand să-i alegeți cu maximă responsabilitate pe cei care vă vor reprezenta. Alegeți oameni profesioniști, care au dovedit o reală implicare în comunitate, oameni care au realizat ceva în viață.

Ca reprezentant al mediului de afaceri, vă recomand, cumva în contradicție cu pregătirea mea profesională, să încetați a mai alege brandul (marca), în acest caz partidul, fără să fi testat produsul, în acest caz candidatul. Nu sunt deloc puține situațiile în care plătim prea mult pentru brand (marcă), dar primim prea puțin de la produs. Alegeți mai întâi candidatul (produsul) și, ulterior, organizația pe care acesta o reprezintă (brandul/marca sub care candidează).


Ciprian FARAON

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*