Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza având că obiect anularea Ordinului nr.837/20.10.2017, emis de către președintele ANPC, prin care se constatau practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, anunță directorul Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană ANPC, Paul Anghel.
„S-a făcut dreptate! O victorie importantă a autorității! Munca colegilor mei și a mea este încă o dată răsplătită! Da, am câștigat o lupta importantă pentru consumatorul român! Mii de consumatori au șansă la un tratament corect! Milioane de euro se vor întoarce în bugetul familiilor acestora! Mulțumesc echipei și vouă tuturor pentru încredere! Suntem aici să nu dezamăgim!”, este mesajul lui Paul Anghel.
Mai exact, banca nu ar fi informat, în perioada 2006-2008, în prealabil consumatorii despre viitoarele costuri ale produsului financiar, credite în RON, EUR și CHF (franc elvețian), și drept urmare i-a determinat pe aceștia să ia o decizie – contractarea creditelor respective – pe care altfel nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut nivelul la care dobânda avea să crească, respectiv costurile pe care nu le-au putut preconiza.
„Acest lucru se întâmpla în contextul în care operatorul financiar-bancar cunoștea nivelul dobânzii pe care urmă să-l aplice. Raiffeisen Bank a setat în sistem mărirea automată a dobânzilor, atunci când creditele împlineau un an de la acordare, justificând această practică printr-o clauză introdusă în contract, prin care să-şi justifice majorarea unilaterală a dobânzii. În acest moment, după pronunțarea sentinței definitive și rămânerea în vigoare a Ordinului Președintelui ANPC, Raiffeisen Bank trebuie să modifice contractele afectate, emise în perioada menționată, și să le aducă la nivelul momentului anterior practicii, inclusiv prin emiterea unui nou grafic de rambursare, cu condițiile contractuale de la momentul semnării acestora. Ordinul mai sus menţionat al Preşedintelui ANPC a fost emis ca urmare a unui control realizat în 2017, cauzat de reclamații sosite din partea Grupului clienţilor cu credite în CHF, moment în care s-a constatat existența acestor practici comerciale incorecte din partea băncii” – Paul Anghel.