Primarul Astrid Fodor recunoaște voalat că firma care face deszăpezirea Sibiului a picat testul primei ninsori.
„Ca cetățean, probabil că mi-aș fi dorit mai mult. Dar, ca primar, care știu ce constrângeri există, cunoscând toți acești factori, știind și că nu putem să avem 100 de mașini care să intervină în același timp pe 100 de străzi, pentru că nu ne-ar ajunge bugetul Sibiului pentru a le finanța, aș spune că s-a desfășurat în condiții normale. Eu n-am spus că nu se poate mai bine. Depinde de situație și în cât timp“, a declarat Fodor, pentru Mesagerul de Sibiu.
Reproșuri pentru mai târziu
Întrebată dacă a primit explicații din partea firmei responsabile, Astrid Fodor s-a contrazis. „Da, mi-au dat… adică nu le-am cerut explicații, pentru că am văzut cât de mult se muncește. Am fost în permanentă legătură cu ei, deci ce să le mai cer explicații? Au apărut și o serie întreagă de discuții tehnice. Mai trebuia eu să le reproșez și lucrurile mergeau și mai… În momentul acela nu reproșezi, ci încerci să ajuți, să fii constructiv. Reproșul n-ajută. După aceea, tragem linie și vom analiza. Dar nu când ești într-o asemenea situație. Le-am semnalat unde am văzut că sunt problemele mai dificile. Atât eu, cât și colegii mei viceprimari și întreg serviciul de salubritate s-au concentrat pe rezolvarea problemei“, a adăugat edilul-șef.
Cine răspunde?
După o procedură eșuată, Primăria a încheiat un contract pe perioadă determinată, valabil până în 1 mai 2018, pentru asigurarea serviciilor de deszăpezire în Sibiu și Păltiniș. Contractul a fost semnat cu firma Terra Building SRL. Plățile se efectuează în funcție de comenzi și de necesitatea intervenției, până la un plafon de 3,2 milioane lei.