Colegiul Agricol „Daniil Popovici Barcianu“ Sibiu, având mereu ca obiectiv atragerea elevilor către cunoaștere, a fost organizatorul principal al unui eveniment ce are toate șansele să devină o tradiție: festivalul-concurs regional în limba franceză „Le français au quotidien – Les voyageurs francophones”.
Festivalul-concurs a fost cuprins în calendarul activităților educative regionale, fiind coordonat de prof. Minodora Beza. Membrii echipei de proiect sunt: prof. Delia Brot, prof. Ioana Norocea și prof. Diana Popa. Partenerii acestui proiect-concurs au fost: Inspectoratul Județean Sibiu, Biblioteca Județeană Astra, Asociația francezilor din Sibiu, Lectoratul francez al ULBS, Asociația de Prietenie „Ille-et-Vilaine” Sibiu și Carrefour.
Două secțiuni
Festivalul-concurs a avut două secțiuni: una pentru licee tehnologice, alta pentru liceele teoretice. Astfel, la secțiunea dedicată liceelor tehnologice, clasamentul a fost: locul I – Colegiul Agricol „Daniil Popovici Barcianu“ Sibiu, coordonat de prof. Minodora Beza; locul II – Liceul Tehnologic „Gheorghe Şincai“ Tg. Mureş, prof. Silvia Voaideş și Colegiul Agricol „Traian Săvulescu“ Tg. Mureș, prof. Daniel Raduly; locul III – Liceul Tehnologic „Electromureș“ Tg. Mureş, prof. Coralia Pârvu și Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum“ Sibiu, prof. Alina Craiu. Mențiuni au obținut Liceul Tehnologic „Electromureș“Tg. Mureş, prof. Coralia Pârvu, și Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau“ Cluj-Napoca, prof. Roxana Peter.
La secțiunea liceelor teoretice, locul I a fost adjudecat de Colegiul Naţional „Octavian Goga“ din Sibiu, prof. Mirela Istrate-Mateescu. Locul secund le-a revenit celor de la Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr“ Sibiu, prof. Daniela Săcelean, iar pe locul III s-a clasat Colegiul Naţional „Lucian Blaga“ din Sebeş – Alba, prof. Cornelia Todor. O mențiune a obținut Colegiul Naţional Pedagogic „Andrei Şaguna“ Sibiu, prof. Marinela Secu.
Juriul a avut o misiune grea
Într-o atmosferă destinsă, elevii au participat la cele două probe ale festivalului-concurs, cu emoții, dar cu mare dorință de a impresiona publicul și, bineînțeles, juriul. La prima probă, echipele au avut la dispoziție 1-3 minute pentru a se prezenta într-un mod cât mai original posibil. Juriul a ținut cont de pronunție, de vestimentație, de decorul pregătit de participanți, de expresivitate, de implicarea tuturor membrilor echipajului în prezentare. Pentru proba „Pays et régions francophones”, echipele au prezentat, timp de 3-5 minute, o țară sau o regiune în care se vorbește limba franceză. Juriul a apreciat corectitudinea informațiilor oferite în prezentare, volumul de cunoștințe acumulate de elevi, originalitatea prezentării, implicarea tuturor elevilor în prezentarea materialului.
implicarea unui număr considerabil de elevi şi profesori de la licee din judeţul Sibiu și județele învecinate care să interacționeze într-un cadru competitiv și în care să-și transmită reciproc cunoștințele despre cultura și civilizația francofona acumulate în anul școlar 2014-2015;
dezvoltarea cunoștințelor de limba franceză;
valorificarea potenţialului intelectual şi creativ al participanților;creșterea interesului elevilor față de studiul limbii franceze și a culturii francofone și a motivației de implicare în evenimentele francofone;
dezvoltarea spiritului de echipă;•
manifestarea toleranței și a respectului față de culturile lumii.