Autostrada A10 între nodurile Turda și Aiud este pregătită pentru a primi traficul rutier, așa cum demonstrează o filmare de la bordul unei mașini realizată vineri dimineață, anunță membrii Asociației Pro Infrastructură (API).
“Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere tergiversează recepția și deschiderea a 28,75 km pe loturile 3 (Tirrena Scavi) și 4 (Porr), deși se poate circula în perfectă siguranță cu viteza maximă permisă pe autostradă atât pe tronsonul Decea-Turda, precum și pe Decea-Aiud, acesta din urmă fiind gata încă de la finalul lunii noiembrie 2017. În cadrul discuțiilor din ultimele luni dintre CNAIR, constructorul Porr și consultantul de pe lotul 4, data pentru efectuarea recepției la terminarea lucrărilor pe acest contract a fost stabilită pentru ziua de 15 februarie. Constructorul a confirmat în repetate rânduri această dată, asumându-și că va finaliza în timp util lucrările supuse recepției. CNAIR a promis că va efectua testele necesare și că se va prezenta cu rezultatele obținute. Însă oficialii CNAIR nu au ajuns pe șantier”, spune API.
Membrii ONG-ului spun că lucrările aferente autostrăzii au fost finalizate. “Porr și-a respectat partea de înțelegere. Ce a făcut CNAIR? În stilul caracteristic din ultimul an, a lipsit, nu a trimis nicio notificare în acest sens și a demonstrat încă odată ce partener «serios» este statul român. Coincidență sau nu, zilele acestea, consultantul plătit de CNAIR a început să găsească diferite defecte pe tronsonul de autostradă, cum ar fi un podeț de beton neconform de pe drumul de întreținere, un gard de protecție netensionat și alte nimicuri (care, chiar dacă ar fi probleme reale, pot fi rezolvate după ce se dă drumul la trafic). În timp ce CNAIR încearcă să intimideze constructorul folosindu-se de consultant, căutând nod în papură și întârziind nejustificat deschiderea circulației, pe drumul național paralel (DN1) a avut loc chiar aseară un accident grav! Solicităm din nou oficialilor CNAIR să renunțe la orgolii, la aceste dispute neproductive cu antreprenorii și să fie responsabili pentru că oamenii își riscă viața pe drumul național paralel în loc să circule în condiții de siguranță maximă pe autostradă”, mai scrie API.