Cel mai îndrăzneț obiectiv de investiții introdus în acest an în programul de reabilitare a străzilor din Avrig se referă la străzile Mihai Eminescu și Prundu Mare. Conducerea administrației locale a parcurs deja pași importanți pentru implementarea acestuia, astfel că, poate chiar din toamna acestui an, va fi deschis șantierul pe aceste două străzi.
În cadrul unei ședințe ordinare, Consiliul Local Avrig a adoptat o hotărâre prin care a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Reabilitarea străzilor Mihai Eminescu și Prundu Mare, oraș Avrig“.
Conform documentației aprobate, valoarea totală a investiției este de 7,6 milioane de lei, din care aproape 6,5 milioane reprezintă valoarea construcțiilor și montajului. Pe cele două străzi vor fi extinse rețelele de apă potabilă și canalizare a apelor menajere, se va realiza branșarea tuturor imobilelor, vor fi realizate rețele de canalizare a apelor pluviale, se vor amenaja căile rutiere și pietonale, accesele la proprietăți, spații verzi și locuri de parcare etc. Lungimea totală a străzilor ce vor fi reabilitate este de aproape 1,2 km, astfel: strada Prundu Mare – 636 metri (plus două fundături de 112, respectiv 100 metri) și strada Mihai Eminescu – 350 metri.
Licitație în curs
Producera de desfășurare a licitației publice pentru desemnarea executantului lucrărilor este deja în derulare, astfel că, dacă nu vor exista probleme sau eventuale contestații, în cursul lunii iulie va fi semnat contractul de execuție.
Străzi de pământ
Realizarea acestei investiții va aduce beneficii multiple pentru localitate: dezvoltare și modernizare, îmbunătățirea accesului la serviciile publice de bază ale populației, creșterea stării de sănătate a populației prin scăderea poluării, reducerea poluării fonice, prin noxe și praf etc.
În acest moment, străzile Mihai Eminescu și Prundu Mare nu mai corespund, din punct de vedere tehnic și moral, traficului auto și pietonal, dar nici în ceea ce privește protecția mediului. Circulația în zonă generează praf și noroi, favorizează producerea zgomotului și a poluării cu noxe emanate de autovehicule, contribuie la poluarea apelor subterane și de suprafață. Străzile sunt din pământ și balast, fără modernizări, fără rețele de scurgere a apelor pluviale.