Turiștii veniți la Târgul de Turism de la Viena au fost impresionați de un meniu tradițional pregătit zilnic de doi șefi bucătari sibieni, Ioan Bebeșelea și Oana Coanță, care au preparat miel cu gutui, ciorbă de cartofi cu afumătură și tarhon, limbă de vită cu pastă de măceșe și sarmale în foi de varză.
Simina Manea, director executiv al Asociației Județene de Turism Sibiu (AJTS), a declarat pentru Agerpres că este pentru prima dată când Sibiul a ales să prezinte demonstrații culinare live la standul de la Târgul de Turism de la Viena.
O altă noutate a Sibiului la Târgul de Turism de la Viena a fost prezentarea unei noi hărți turistice a județului. Principala atracție turistică a Sibiului rămâne, însă, municipiul reședință de județ, fostă Capitală Culturală Europeană în 2007. Manea a afirmat că turiștii care au vizitat standul Sibiului la Târgul de Turism de la Viena au fost interesați în principal de city break în municipiul Sibiu. „Interesul publicului este mare pentru city break în municipiul Sibiu, sejur în sate cu patrimoniu arhitectural deosebit (orașe medievale, sate autentice, biserici fortificate), drumeții în Carpați, experiențe culinare. Produse de nișă precum turism cu autocaravane sau motociclete prezintă interes pentru piața austriacă, la fel și ecoturismul. Cum în ultima parte a anului 2015, Mărginimea Sibiului, Destinație europeană de excelență pentru turism și gastronomie, a beneficiat de vizibilitate în media austriacă, ne așteptăm la o creștere a interesului turiștilor austrieci pentru vizitarea Mărginimii în 2016”, a explicat directoarea AJTS. Spre exemplu, un city break în municipiul Sibiu pentru o persoană costă de la 99 de euro, cazare la hotel de patru stele cu mic dejun, transfer de la aeroport, tur de oraș și intrare la Muzeul în aer liber ASTRA.
Pentru promovarea județului la Viena, AJTS a folosit aproximativ 500 de materiale, iar costurile de deplasare au fost suportate de o agenție de turism din județ. Județul Sibiu s-a promovat și cu sprijinul Biroului de Turism al României de la Viena, potrivit Siminei Manea.
Atât județul Sibiu, cât și municipiul Sibiu se promovează la Târgul de Turism de la Viena încă din 2010. Fosta Capitală Culturală Europeană a avut doi reprezentanți ai Primăriei Sibiu la standul de la Viena, care au oferit informații celor interesați. Primăria Sibiu a cheltuit 11.000 de lei pentru promovarea municipiului la Viena. Austriecii interesați să viziteze Sibiul au primit broșura ‘Sibiu, tânăr din 1191’ actualizată în această lună și disponibilă în limba germană, fiind retipărită într-un tiraj de 2.000 de exemplare, pliantul Sibiu Smart, hărți cu Sibiul și cu centrul istoric și CD-uri care promovează patrimoniul cultural al orașului și al zonei, potrivit informațiilor furnizate de Primăria Sibiu. Șeful Serviciului de Presă și Comunicare din Primăria Sibiu, Mirela Gligore, a precizat pentru Agerpres că „informații cu privire la Sibiu pot fi descărcate de pe pagina de turism a orașului, disponibilă în limba germană: http://www.turism.sibiu.ro/index.php/de. Această pagină are o secțiune de unde pot fi descărcate broșurile de promovare în format electronic. De asemenea, informații despre patrimoniul Sibiului pot fi consultate pe pagina rezervată acestei teme în cadrul portalului www.sibiu.ro: http://patrimoniu.sibiu.ro/en„. „Sibiul este o destinație turistică tânără, astfel ca strategia de promovare turistică nu se bazează pe adăugarea de elemente noi, ci pe consolidarea aceluiași mesaj adresat publicului larg și operatorilor în turism. Prin urmare se va continua promovarea Sibiului ca destinație de turism cultural și ca un oraș istoric cu un patrimoniu construit și cultural deosebit”, a adăugat Gligore.
Sibiul și alte județe din România s-au promovat la Viena, în perioada 14 — 17 ianuarie 2016, la Târgul de Turism ‘Ferien Messe 2016’. În cadrul Târgului de la Viena au expus peste 700 de expozanți din 70 de țări. Târgul s-a desfășurat în paralel cu Autoshow Viena și atrage anual circa 150.000 de vizitatori, potrivit Autorității Naționale pentru Turism.