Digitalizare și afaceri de succes

Atragerea fondurilor europene continuă să le dea bătăi de cap celor care vor să-și înceapă sau să-și dezvolte afacerile. În loc ca etapele să fie mai ușor de parcurs atunci când vine vorba despre obținerea finanțării, având în vedere experiențele exercițiilor financiare anterioare ale Uniunii Europene, lucrurile s-au complicat din nou.business to more businessFirmele de consultanță se plâng că avem de a face cu un cerc restrâns, atunci când vine vorba despre lansarea axelor de finanțare pentru perioada 2014 – 2020 și informațiile care se transmit. Un astfel de exemplu este Ministerul Agriculturii. „Ne-am obișnuit ca până acum să urmărim ghidurile de finanțare. Aici este prezentat modul în care pot atrași banii europeni. Din păcate, în momentul în care apar ghidurile finale de finanțare, doar cei apropiați ministerului știu datele exacte și condițiile de depunere a proiectelor. Se întâmplă că în ziua în care este lansat ghidul final, unii beneficiari știu deja ce conține acest ghid și vin cu proiectele gata scrise. Primul venit, primul servit. Astfel, la o zi de la lansarea ghidului final de finanțare, se întâmplă ca fondurile europene alocate pentru o axă de finanțare să fie epuizate“, susține Roxana Mircea, managing partner al firmei de consultanță REI Finance Advisors. Aceste informații au fost prezentate, ieri, în cadrul reuniunii economice „Business to more Business“. Acesta a avut loc la Hotel Hilton și a reunit reprezentanți ai mediului de afaceri și specialiști în domeniul financiar-economic. În cadrul întâlnirii, unul dintre punctele principale pe agendă a fost „Provocări și soluții în accesarea fondurior europene“.

Alte puncte de interes

În cadrul reuniunii de la Sibiu, pe agenda de lucru s-au mai aflat în dezbatere și alte teme de interes, cum ar fi modificări importante în domeniul impozitării directe aduse de noul Cod Fiscal, managementul echipelor de succes, tendințe moderne în marketing și comunicare, provocările mediului online și echilibrul între viața profesională și personală (trucuri de relaționare cu partenerii de afaceri și angajații). Conferința economică, moderată de Radu Soviani, analist și jurnalist economic, a fost grupată pe trei direcții: consultanță fiscală și financiară, transformarea digitală și dezvoltarea personală. Una peste alta, reprezentanții firmelor sibiene și din regiune au putut asculta intervenții și modele de dezvoltare economică, necesitatea adaptării la digitalizare, dar și metode inovative de a motiva angajații în vederea optimizării costului și a profitului pe termen mediu și lung.

Portalul Doingbusiness.ro, organizator evenimentului, continuă pentru cel de al șaselea an consecutiv seria de conferințe ce își propune să aducă în atenția managerilor și antreprenorilor soluțiile cele mai potrivite pentru dezvoltarea afacerilor sub titlul „Business to more Business”.

Seria de evenimente din 2016 cuprinde zece orașe și concentrează pe soluții pentru creșterea afacerilor, dar și pe dezvoltarea aptitudinilor și cunoștințelor manageriale, factor-cheie în succesul unei companii.

Și in acest an, organizatorii se bucură de parteneriatul unor firme de renume, lideri ai segmentului lor de activitate și expertiza unor specialiști recunoscuți pentru fiecare domeniu al dezbaterilor.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*