Profesori din patru județe – Sibiu, Brașov, Hunedoara și Olt – au discutat, la Facultatea de Științe din cadrul Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu despre modalități prin care universitatea se poate implica în derularea unor programe prin intermediul cărora elevii să devină mai apropiați de științele naturii, iar dascălii să beneficieze de pregătire interdisciplinară.
Dezbaterea intitulată “Științele naturii în învățământul românesc – provocări, tendințe, perspective”, a beneficieat de prezența a 34 de cadre didactice din învățământul preuniversitar și a fost parte din proiectul Dialogurile ULBS.
“Participarea în număr mare la acest simpozion a colegilor din preuniversitar certifică o consolidare a parteneriatului inițiat de ULBS cu mediul preuniversitar – obiectiv strategic de dezvoltare sustenabilă a universității” a declarat prof. univ. dr. Livia Ilie, prorector ULBS.
Profesorii prezenți la simpozion au încercat să găsească metode pentru formarea tinerilor prin programe de studiu coerente și adecvate cerințelor societății.
„În urma discuțiilor au fost identificate direcții de colaborare prin implicarea universității în derularea unor programe extracuriculare pentru elevii de liceu în scopul promovării științelor naturii, precum și necesitatea organizării unor programe de formare interdisciplinară pentru cadrele didactice”, a declarat lector dr. Voichița Gheoca, Director – Departamentul de Științe ale mediului, Fizică, Educație fizică și Sport.
Evenimentul a avut susținerea Inspectoratului Școlar Județean Sibiu, care a fost reprezenat la eveniment de către inspectorul de specialitate, profesor Lucia Grosu.
„ISJ Sibiu salută inițiativa Facultății de Științe de a organiza o sesiune de comunicări adresată profesorilor din învățământul preuniversitar. Lucrările prezentate au abordat teme foarte variate de la educația ecologică, abordări interdisciplinare în predarea științelor, didactica biologiei etc., și au fost foarte valoroase din punct de vedere științific, ceea ce demonstrează preocuparea dascălilor din învățământul preuniversitar pentru propria formare. Sesiunea de comunicări a fost o ocazie să facem cunoscute preocupările noastre, să discutăm despre problemele întâmpinate de noi cei din învățământul preuniversitar, dar și de cei din învățământul universitar, să încercăm să găsim și alte modalități de colaborare pe viitor, pentru atragerea elevilor și a studenților către fascinanta lume a științelor”, a precizat reprezentantul IȘJ Sibiu.