Deputatul UDMR de Sibiu, Zacharie Benedek, se interesează de soarta CFR Marfă, aflată într-o situație dificilă din punct de vedere financiar și al rentabilității și, în acest sens, a încercat să obțină soluții și termene din partea ministrului propus de liberali pentru Transporturi, Lucian Bode.
Audierea lui Bode a avut loc, ieri după-amiază, în Comisia pentru Transporturi și Infrastructură, în care membru este și deputatul sibian.
Zacharie Benedek i-a adresat liberalului Bode mai multe întrebări concrete. Unul dintre cele mai importante s-a referit la faptul că CFR Marfă a primit un ajutor de stat de la Guvern, împrumut ce va trebui returnat, conform deciziei Comisiei Europene, iar la aceasta se adaugă datoria către CFR SA de aproximativ 1 miliard de lei, datorie ce rezultă din neplata taxei de utilizare a infrastructurii feroviare.
Perioadă grea
„Dacă acest lucru nu se întâmplă, în sensul că nu va returnat ajutorul de stat, atunci CFR Marfă este amenințată cu falimentul. Mai mult, trebuie să vedem care va reacția Guvernului în cazul în care ajutorul nu va fi plătit și cum va continua activitatea societății. CFR Marfă traversează o perioadă foarte grea, iar viitorul ministru al Transporturilor trebuie să precizeze care va fi strategia ce va fi adoptată pentru această societate feroviară“, ne-a declarat Zacharie Benedek, deputatul UDMR de Sibiu. Potrivit acestuia, viteza comercială medie pentru CFR Marfă pe calea ferată este 17 km/oră, în condițiile în care viteza de deplasare a unei căruțe este de 21 km/oră.
O altă interpelare a ministrului a vizat Autoritatea de Reformă Feroviară, aflată în coordonarea ministerului Transporturilor. Deputatul de Sibiu l-a întrebat pe Lucian Bode când se vor face achizițiile pentru locomotivele și vagoanele promise. În cazul în care licitația deja anunțată nu se ține în cursul acestui an si nu se semnează contractul în 2019, atunci se vor pierde 285 milioane de euro, banii fiind alocati achizitiei de material rulant.
Cosmin PAL