Deputatul UDMR Benedek Zacharie, a explicat pentru Mesagerul de Sibiu motivele pentru care deputații PSD, PNL și UDMR din Comisia de Transporturi doresc să aducă anumite modificări Codului Rutier față de forma sa din OUG 1/2022.
Prin OUG 1/2022, în codul rutier erau prevăzute sancțiuni mai mari pentru viteză și deasemenea apărea noțiunea de comportament agresiv în trafic.
Astfel, pentru viteză care depășește cu 70 de km/h limita legală era prevăzută pe lângă amendă și suspendarea permisului pe loc, fără eliberarea unei dovezi de circulație.
Deasemenea comportamentul agresiv în trafic se pedepsea cu suspendarea pe loc a permisului de conducere.
Deputatul Benedek Zacharie explică faptul că cei din Comisia de transporturi au cerut modificarea acestor prevederi în sensul ca pentru viteză excesivă permisul să poată fi suspendat, dar cu eliberarea unei dovezi cu drept de circulație de 14 zile, la fel ca la depășirea vitezei legale cu 50 de km/h față de limita admisă.
În ceea ce privește comportamentul agresiv în trafic, Benedek Zacharie afirmă că a discutat personal cu reprezentanți ai Poliției Rutiere care nu au putut să ofere o definiție clară a comportamentului agresiv, interpretarea acestei noțiuni rămânând strict la nivelul agentului constatator.
„Împreună cu colegii mei vom încerca să dăm o definiție cât mai clară comportamentului agresiv în trafic” a spus Benedek Zacharie.
Totodată deputatul atrage atenția că în țară sunt prea multe accidente, deși guvernele care s-au succedat la putere s-au angajat să le reducă cu 50%, până la aproape de media UE.
Conform datelor din 2019, citate de Benedek Zacharie, 8 persoane s-au înecat în râu pe Valea Oltului, deoarece parapetul de pe marginea drumului era incomplet. În acest caz, administratorul drumului ar trebui să fie tras la răspundere, susține deputatul.
„Pentru aceste cazuri și alte cazuri similare, administratorul drumului ar trebui să fie pedepsit. În ceea ce privește poliția, prezența sporită pe șosea ar trebui să-i determine pe șoferi să respecte regulile, pedeapsa nu ar trebui să fie un factor de descurajare”, a explicat deputatul, care a spus că polițiștii nu ar trebui să iasă din tufiș, ci să fie prezenți, cât se poate de vizibili pe drumurile publice.
Dealtfel una dintre modificările propuse pentru Codul Rutier este includerea unui capitol separat despre prevenire, care stabilește responsabilitățile șoferului, dar și ale poliției și administratorilor drumurilor. Propunerea prevede, de asemenea, sancțiuni pentru nerespectarea acestora.
Pentru ca modificările aduse de deputații din Comisia de Transporturi să intre în vigoare ele trebuie să fie votate și în plenul Camerei.