Cum să eviți reducerile false. Recomandări pentru perioada Black Friday

Cum te asiguri că ofertele de Black Friday sunt reale. Recomandări pentru perioada reducerilor.

Foto: pexels.com

Pentru a se asigura că beneficiază, cu adevărat, de oferte, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este BlackFriday, clienții sunt sfătuiți să se informeze temeinic în prealabil.

„Reducerile de preț sunt o oportunitate binevenită atât pentru consumatori, cât și pentru operatorii economici. Cu toate acestea, este esențial ca fiecare consumator să se informeze temeinic pentru a se asigura că beneficiază cu adevărat de aceste oferte, in special in perioada marilor reduceri de prețuri”, semnalează președintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Sebastian Hotca, citat de Monitorul de Cluj.

Recomandări pentru perioada Black Friday

Potrivit ANPC, este recomandată verificarea prețurilor prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs, practică ce a dus la îmbunatatirea constantă a modalităților de prezentare a prețurilor și reducerilor de către magazinele electronice.

Citiți cu atentie caracteristicile produsului și verificați dacă acesta corespunde cu adevarăt dorințelor și nevoilor dumneavoastră.

Cumpărăturile din perioada Black Friday pot fi făcute în deplină siguranță dacă:
Întocmiți o lista cu produsele pe care doriți să le cumpărați și cu prețurile actuale ale acestora. Astfel veți fi informat cu privire la reducerile de prețuri;
Verificați stocul existent;
Verificați prețul afișat și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA);
Verificați dacă prețul include și costul de livrare.
În cazul în care comandăți online, verificați, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul.
Dacă aveți nelămuriri, contactați comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozității vânzătorului.

Obligațiile comerciantului 

Potrivit reprezentanților ANPC, comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii, oferind, printre altele, următoarele informații:
Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
Caracteristicile esențiale ale produsului;
Prețul cu toate taxele incluse;
Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
Modalitățile de plata și de livrare;
Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
Funcționalitatea, compatibilitatea și interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a conținutului digital și a serviciilor digitale;
Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

Astfel, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul). În plus, există mai multe comparatoare de preţuri unde poate fi verificată evoluţia în timp a preţurilor produselor. Aceasta posibilitate oferă consumatorului mai mult control asupra deciziei sale şi face ca magazinele să evite, în general, afişarea unor reduceri nereale.

„Recomandăm consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului; acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziţionat efectiv produsul.

Pentru siguranță contului dumneavoastră, când doriţi să achizitionaţi online cu plata prin card bancar, căutați „https” în adresa URL și o pictogramă de lacăt în bară de adrese. Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu transmiteţi niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă primiți orice corespondență care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicită acest lucru”, potrivit recomandărilor ANPC.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*