Numărul expozanților care doresc să facă parte din Târgul de Crăciun aproape se dublează în fiecare an, selecția lor fiind din ce în ce mai dificilă – în schimb, calitatea evenimentului crește, pentru că organizatorii pot alege comercianții în funcție de calitatea, experienţa și modul lor de prezentare, informează un comunicat de presă al organizatorilor.
Inspiraţie occidentală
Față de anii precedenți, în pregătirea evenimentului din luna decembrie a acestui an, listele de înscrieri pentru expozanți s-au deschis încă din luna aprilie. Înscrierile se vor încheia la sfârșitul lunii mai, iar în iunie, comercianții vor ști dacă au fost selectați pentru ediția din 2012. „Acest concept de organizare este inspirat din practica altor târguri asemănătoare din Austria și Germania”, explică Andrei Drăgan Răduleț, managerul de eveniment.
Atelierul lui Moș Crăciun
Atelierul lui Moș Crăciun va fi principalul punct de atracție al celor mici. După succesul Făbricuței de Cadouri de la ediția precedentă, atelierul va fi amenajat într-o căsuță mai mare și va fi compus din trei ateliere tematice: atelierul de brutărie, cel de pictat turtă dulce și cel de făcut lumânări. Clasele de elevi se pot înscrie pe www.targuldecraciun.ro încă din data de 1 iunie.
O nouă căsuță pentru iesle
Ieslea deosebită din lemn va fi amplasată într-o nouă căsuță, mai mare și cu un loc special pentru animale vii, pentru a reda cât mai fidel scena nașterii Domnului. Iar copiii vor avea acces în țarcul de animale.
Scenă specială pentru colindători
Pe lângă scena principală, unde se vor desfășura, ca în fiecare an, concertele artiștilor și corurilor, în apropierea ieslei va fi montată o scenă de dimensiuni mai mici, dedicată grupurilor de colindători. Scena va fi amplasată în apropierea bradului și va fi deschisă oricărui grup ce dorește să colinde sibienii.
Tur virtual
Pe pagina de internet a evenimentului, www.targuldecraciun.ro, ultimele trei ediții pot fi vizitate virtual, chiar și de la mii de kilometri depărtare.
Târgul este un proiect cultural inițiat de Fundația Au-Ro Austria Pro Romania și Biroul Atașatului Social al Ambasadei Austriei, în parteneriat cu municipalitatea sibiană. Deschis pentru prima dată în anul Capitalei Culturale Europene, Târgul de Crăciun a ajuns cunoscut la nivelul întregii țări pentru amploarea și tradiția creată. El este organizat de Fundația Au-Ro Austria Pro România, cu sprijinul Primăriei municipiului Sibiu și Consiliului Local Sibiu prin Casa de Cultură a municipiului Sibiu.
Andrei DRĂGAN-RĂDULEŢ | organizator
„Știind din timp dacă au fost selectați pentru a participa la Târgul de Crăciun, comercianții își pot pregăti oferta către sibieni cu mai mare atenție, ceea ce duce la o creștere a calității produselor.”