Coridor pentru bicicliști

Primăria Sibiu urmează să depună, în vederea obținerii de fonduri europene, un proiect privind amenajarea unui coridor de deplasare cu bicicleta pentru conectarea cartierului Ștrand cu parcul Sub Arini și zona centrală. Proiectul este estimat la aproximativ 4 milioane de lei.

Traseul va parcurge următoarele străzi și zone: conectarea cu zona centrală a străzii Maramureșului (din dreptul stadionului Voința) – Doljului – Bihorului – Gorjului – Ștrandului (urcare pe o șină specială ce urmează să fie creată pe lângă scările pietonale) – Moldovei (urcare pe o cale specială ce urmează a fi amenajată pe lângă scările pietonale) – Neculuță – Coșbuc – Transilvaniei și apoi se va face legătura cu pistele existente spre centru; conectarea cu parcul Sub Arini strada Maramureșului (din dreptul stadionului Voința) – Doljului – Bihorului – Gorjului – Ștrandului (urcare pe lângă scările pietonale) – Moldovei – urcare pe lângă scările pietonale – Neculuță – str. Munteniei – pasajul Spitalului – parcul Sub Arini unde, prin măsuri de resistematizare a semnalizării traficului se va face legătura cu pista existentă pe Aleea Mihai Eminescu. Municipalitatea analizează conectarea din acest punct cu zona centrală, pe străzile Școala de Înot, Someșului și Emil Cioran și conectarea cartierului Ștrand II – se va crea un tronson de pistă între strada Maramureșului și strada Prof. Aurel Popa, conectat cu cele două trasee descrise mai sus, conectând astfel și zona Ștrand II cu centrul și parcul Sub Arini.

Vom avea primele piste adevărate

Normativele pentru amenajarea pistelor de biciclete din fonduri europene prevăd ca pista de biciclete să măsoare un metru lățime, iar ca măsuri de siguranță să se păstreze o distanță de 0,5 metri față de traseul pietonal și un metru față de calea de circulație auto. „Având în vedere aceste reguli, Primăria Sibiu a căutat trasee care să se preteze acestui tip de amenajare și dimensiunilor necesare. Prezentul proiect care leagă cartierul Ștrand de cel mai mare parc al Sibiului și de zona centrală este doar o primă etapă într-un proiect mai amplu care are ca scop creșterea atractivității acestui tip de transport care oferă o mai mare mobilitate locuitorilor. Acest traseu este gândit integrat cu proiectul de amenajare a malurilor Cibinului și va fi conectat cu pistele deja existente“, susțin reprezentanții Primăriei.


Cosmn PAL

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*