Comandantul AFT Sibiu a participat la Seminarului Comandanților de Academii Militare din Uniunea Europeană (EUMACS 2024) de la Bruxelles. Ce teme au fost abordate?

„Generația Z” și provocările recrutării de candidați care să urmeze o carieră militară sau identificarea metodelor optime de integrare a inteligenței artificiale și a elementelor de cyber în pregătirea tinerilor ofițeri și a modalităților de adaptare a curriculelor academiilor militare europene în ceea ce privește războiul purtat cu ajutorul dronelor au fost câteva dintre temele abordate la cea de-a XV-a ediție a Seminarului Comandanților de Academii Militare din Uniunea Europeană (EUMACS 2024). La veniment a participat și gl.bg.prof.univ.dr.ing. Ghiță Bârsan, comandantul AFT Sibiu.

foto: AFT Sibiu

În perioada 03-07 iunie 2024, comandantul (rectorul) Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, gl.bg.prof.univ.dr.ing. Ghiță Bârsan, și prorectorul pentru programe și relații internaționale, col.prof.univ.dr. Vasile Căruțașu, alături de alți comandanți și reprezentanți ai academiilor militare din Uniunea Europeană, au participat la cea de-a XV-a ediție a Seminarului Comandanților de Academii Militare din Uniunea Europeană (EUMACS 2024), eveniment găzduit de Academia Militară Regală din Bruxelles, Belgia.
EUMACS este un eveniment organizat, anual, de către una dintre academiile militare din țara care deține președinția Uniunii Europene și are ca obiectiv principal informarea comandanților, rectorilor și a superintendenților instituțiilor militare de învățământ superior din Uniunea Europeană despre discuțiile legate de educația militară de la nivelul Grupului de Implementare și al Colegiului European de Securitate și Apărare. Prin aceste întâlniri de lucru se urmărește identificarea celor mai eficiente modalități de comunicare între academiile militare din Europa în ceea ce privește pregătirea tinerilor ofițeri, dar și consolidarea relațiilor de cooperare dintre acestea.

foto: AFT Sibiu

Discuțiile ediției din acest an s-au concentrat pe patru direcții de actualitate. Astfel, a fost analizat conceptul de leadership pe care studenții militari îl învață și modul în care acesta corespunde nevoilor de formare ale viitorilor ofițeri europeni, s-a încercat identificarea metodelor optime de integrare a inteligenței artificiale și a elementelor de cyber în pregătirea tinerilor ofițeri și a modalităților de adaptare a curriculelor academiilor militare europene în ceea ce privește războiul purtat cu ajutorul dronelor. O altă temă a discuțiilor a fost reprezentată de „Generația Z” și provocările recrutării de candidați care să urmeze o carieră militară.
Concluziile rezultate în urma tratării acestor subiecte au condus spre identificarea unor posibile soluții care, implementate eficient, vor îmbunătăți procesul de formare și instruire al viitorilor ofițeri europeni.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*