Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu dă detalii, într-un comunicat transmis azi, despre actele expirate sau cele noi.
Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, cu atribuţii de coordonare şi control metodologic a activităţii celor 19 servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor operaționale la nivelul județului Sibiu (cele constituite în subordinea consiliilor locale ale municipiilor Mediaş şi Sibiu, ale oraşelor Agnita, Avrig, Cisnădie, Copşa Mică, Dumbrăveni, Miercurea Sibiului, Ocna Sibiului, Sălişte şi Tălmaciu, precum şi cele ale comunelor Axente Sever, Dârlos, Laslea, Orlat, Slimnic, Șelimbăr, Şura Mică şi Turnu Roşu), transmite, pentru evitarea prezentării la sediu, că documentele de identitate (cărți de identitate, cărți de identitate provizorii, vize de reședință) al căror termen de valabilitate a expirat începând cu data de 01.03.2020 îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada stării de alertă, precum şi 90 de zile de la încetarea acestei stări.
Cei care deţin acte de identitate al căror termen de valabilitate a expirat anterior datei de 01.03.2020, sunt obligaţi să solicite serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor competente punerea în legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor, prin eliberarea unor noi acte de identitate.
Totodată, persoanele care nu deţin act de identitate (nu au solicitat eliberarea primului act de identitate, actul de identitate este pierdut/furat/distrus), au obligaţia să solicite eliberarea actului de identitate, după consultarea prealabilă a procedurii și a programului de lucru stabilite la nivelul fiecărui serviciu de evidență a persoanelor din județul Sibiu.
Persoanele aflate în situațiile expuse și care doresc relații suplimentare privind activitatea de specialitate în materie de evidență a persoanelor, dar și stare civilă, sunt rugate să acceseze website-ul instituției – www.djepsibiu.ro – secțiunile dedicate acestor activități.