Cei mai mulţi români care vor să cumpere în următoarele 12 luni o locuinţă caută un apartament în bloc

Aproape 40% dintre românii care vor să îşi schimbe locuinţa intenţionează să facă acest pas în următorul an, iar peste 95% dintre aceştia îşi doresc să se mute în aceeaşi localitate, 61,1% dintre ei fiind interesaţi de un apartament în bloc, conform datelor raportului „Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online”.

Cei mai mulţi respondenţi vor să îşi schimbe locuinţa în următoarele 6-12 luni (39,5%). Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legătură cu intenţia de a achiziţiona o locuinţă proprie (37,9%) şi cu nevoia de a dispune de un spaţiu mai generos (25,8%), arată raportul, potrivit Agerpres.

Întrebaţi dacă sunt interesaţi să cumpere sau să închirieze, cei mai mulţi au ales prima variantă (62,3%).

Majoritatea românilor incluşi în cercetare caută un apartament în bloc (61,1%), în timp ce 24,7% îşi doresc o casă de sine stătătoare, aflată în afara unui cartier rezidenţial. Ceilalţi se află în căutarea unui apartament în vilă (6,2%) sau îşi doresc o casă aflată într-un cartier rezidenţial (7,2%).

Aproape toţi respondenţii (95,8%) intenţionează să se mute în acelaşi oraş, iar 67% în acelaşi cartier în care locuiesc la ora actuală.

Întrebaţi care sunt criteriile de care ţin cont atunci când caută o locuinţă nouă, dincolo de buget, românii ţin cont de zonă (47,8%), suprafaţa utilă (29,1%), numărul de camere (35,8%), suprafaţa totală sau construită (26,5%) şi de facilităţile din preajma locuinţei (22,9%). Anul construcţiei, accesul la o parcare, apropierea de staţiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor şi compartimentarea sunt alte criterii amintite de respondenţi.

Majoritatea respondenţilor (61,4%) a declarat că foloseşte site-urile de anunţuri imobiliare atunci când îşi caută o nouă locuinţă, în timp ce 45,3% preferă să caute direct în motorul de căutare Google, iar 43,6% apelează la prieteni şi cunoştinţe.

În ceea ce priveşte subiectul căutărilor, respondenţii au amintit informaţiile financiare (63,4%), informaţiile generale (61,1%) şi informaţii despre noi proiecte imobiliare (41,1%), informează Agerpres.

Raportul de cercetare „Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online” a fost realizat de platforma imobiliară Storia.ro, cu ajutorul D&D Research, şi a implicat 1.050 de respondenţi cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani, 50% femei şi 50% bărbaţi.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*