Cel de-al doilea chestionar din cadrul campaniei “Părerea TA contează” organizată de Tursib împreună cu Asociaţia Sibiu 1191 a trecut de faza de analiză.
Aproape 400 de utilizatori ai transportului în comun au răspuns întrebărilor din chestionar, pe care l-au accesat, la fel ca şi pe precedentul, prin intermediul unui cod QR afişat în autobuze, staţiile de autobuz, sau din mediul online.
Cea mai mare parte a călătorilor Tursib apreciază cu calificative peste medie activitatea echipelor de control a titlurilor de călătorie.
Peste 70% dintre respundenţi declară că nu au fost niciodată prinşi în autobuz fără titlu de călătorie valabil şi apreciază că modul de adresare şi gestionare a situaţiei de către inspectorii de trafic pe care i-au întâlnit în autobuzele Tursib este unul bun şi foarte bun. Aproape 75% dintre călători au apreciat aşadar activitatea de control cu calificativul foarte bună, bună sau medie. Este un punctaj care ne onorează şi pentru care vă mulţumim.
Ȋn ceea ce priveşte modul de adresare al controlorilor, un procent de 10% dintre cei care au răspuns la intrebări consideră că acesta este defectuos. 39% dintre călători cred că modul de relaţionare al inspectorilor de trafic cu călătoriii este unul bun dar poate fi îmbunătăţit, iar 51% consideră că inspectorii de trafic au un mod de adresare bun si foarte bun.
Referitor la atitudinea generală a echipelor de control, 48% dintre respondenţi o consideră bună şi foarte bună, iar alţi 38% o consideră satisfăcătoare. Un procent de 14% dintre cei care au răspuns consideră că inspectorii de trafic au o atitudine necorespunzătoare în relaţia cu călătorii.
15% dintre respondenţi sunt nemulţumiţi de informaţiile primite din partea echipelor de control. Restul de 85% dintre călători consideră că atunci când au cerut informaţii din partea echipelor de control aceştia le-au oferit răspunsuri mulţumitoare sau foarte utile şi complete.
Din analiza rezultatelor acestui chestionar, reiese faptul că în cea mai mare parte, utilizatorii mijloacelor de transport ale Tursib sunt mulţumiţi de activitatea de control a titlurilor de călătorie. Evident, la fel ca în orice altă activitate, există şi disfuncţionalităţi. Cu toate acestea, ele pot fi remediate, fapt pentru care am început să luăm măsuri.
Tursib: „Ȋn cadrul şedinţelor de instruire pe care le efectuăm periodic, ne-am propus să abordăm şi teme referitoare la atitudinea şi modul de relaţionare al inspectorilor cu călătorii, precum şi modalităţi de gestionare a conflictelor.
Ȋn general activitatea de control a titlurilor de călătorie este una destul de delicată. Mulţi dintre călătorii depistaţi în autobuz fără titlu de călătorie valabil devin recalcitranţi, echipele noastre confruntăndu-se cu situaţii destul de dificil de gestionat. Ca atare, pregătirea lor trebuie să fie una în măsură să îi ajute să gestioneze aceste situaţii neplăcute şi care să denote profesionalism.
Dacă ne găndim la faptul că aproximativ 100.000 de persoane utilizează zilnic mijloacele de transport public, putem să ne imaginăm faptul că echipele de control intră zilnic în contact cu un număr impresionant de persoane. Ca atare, există şi situaţii mai greu de gestionat. Ne propunem însă să asigurăm acestei categorii de personal tot suportul de care are nevoie pentru a-şi face meseria în cel mai profesionist mod posibil.
Dorim să mulţumim tuturor celor care completează chestionarele noastre şi ne ajută să ne îmbunătăţim constant activitatea.
Tuturor acestora şi nu numai, le-am pus la dispoziţie următorul chestionar, care face referire la activitatea colegilor noştri din punctele de vânzare – chioşcurile, casieria şi agenţia Tursib. Vă rugăm pe toţi să continuaţi să răspundeţi întrebărilor noastre şi să ne indicaţi ce facem bine, dar mai ales ce ar trebui să îmbunătăţim”.