În condițiile în care învățământul s-a mutat în mediul online, echipa Superteach a realizat un studiu în rândul părinților, pentru a afla cum văd aceștia noul context educațional.
Starea de fapt
Adina Nica, consultant strategie şi cercetare la Open-I Research, a menţionat că la studiul „Vocea SuperTeach@Părinţi” au participat 3.847 de părinți din întreaga țară, 73 la sută dintre ei proveniți din mediul urban.
„Părinții au o atitudine mult pozitivă cu privire la educația online, astfel încât la momentul revenirii la școală vor dori aceste instrumente implementate în procesul de învățământ”, este una dintre concluzii.
Nica a dezvăluit că, în această perioadă, temerea principală a părinților a fost reprezentată de sănătatea lor și a familiei, însă aceștia sunt îngrijorați și de recuprerarea materiei pierdute, mai ales în cazul elevilor din anii terminali. Întrebați care au fost dificultățile majore cu care s-au confruntat în această perioadă, participanții la acest chestionar au răspuns majoritar că este dificil să găsească un echilibru între autoritate și flexibilitate.
Alte probleme prezentate la această întrebare au fost ajustarea programului în funcție de nevoile copilului, găsirea activităților potrivite pentru a-l ține pe cel mic ocupat și faptul că lucrurile casnice ocupă mai mult timp decât de obicei.
Test de stres
Părinții au fost întrebați în ce parte a procesului de învăţământ cred că ar fi utilă introducerea instrumentelor online atunci când copiii vor reveni la şcoală, iar 71% dintre ei sunt de părere că acestea ar ajuta în mare măsură în situaţii excepţionale sau când se organizează secţii de vot. Doar 23% cred că instrumentele online ar ajuta în procesul de predare în situaţii excepţionale într-o mică măsură.
Comunicarea
Principala formă prin care părinții au comunicat cu profesorii în această perioadă a fost prin intermediul grupurilor de discuții online. Din eșantionul de părinți, 6% au declarat că nu a existat niciun fel de comunicare între ei și cadrele didactice. Doar 29% dintre părinți au primit informații prin e-mail, WhatsApp sau alte platforme online.
Părerea părinților față de cadrele didactice
Majoritatea reprezentanților copiilor și-a păstrat aceeași părere despre profesori, 33% dintre părinți și-au îmbunătățit opinia, iar 8% susțin că părerea lor s-a degradat.
„Cel mai mare procent de îmbunătățire al atitudinii față de profesor este la grădiniță și la 0-IV. La clasa a XII-a, părerea lor s-a înrăutățit semnificativ”, a declarat Nica, pentru Mesagerul de Sibiu.