Doar jumătate dintre angajatorii care apelează la serviciile oferite de agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă din Sibiu, Satu Mare, Hunedoara, Dâmboviţa şi Vaslui sunt mulţumiţi de promptitudinea răspunsurilor oferite.
Aceasta este una dintre concluziile cercetării efectuate de Universitatea „Lucian Blaga“ din Sibiu în cadrul „Studiului privind funcţiunile touch-screen-urilor de preluare declaraţiilor şi a portatului de preluare a locurilor de muncă vacante“ pentru cele cinci judeţ.Mai bine de 84% dintre cei chestionaţi apelează la serviciile agenţiilor, însă puţin peste jumătate dintre aceştia s-au aratat satisfăcuţi de promptitudinea răspunsurilor primite. 34% dintre angajatori ar prefera să ştie vechimea în muncă a candidaţilor, iar 54% ar dori să afle vechimea în profesie. La capitolul „alte considerente“ au mai fost menţionate calităţile morale, pregătirea profesională reală, disponibilitatea la program prelungit, navetă sau lucrul în schimburi.
Dezinteresaţi de burse
Totodată, pentru aproape două treimi dintre respondenţi, comunicarea locurilor de muncă vacante a dus la ocuparea rapidă a acestora cu personal calificat. În ceea ce priveşte organizarea burselor locurilor de muncă, majoritatea angajatorilor află despre acestea prin intermediul mass-media şi doar 41% dintre ei se declară satisfăcuţi de calitatea şi cantitatea informaţiilor primite în cadrul acestor evenimente. 56% dintre agenţii economici chestionaţi în cele cinci judeţe participă din când în când la aceste burse, 13% participă la toate ediţiile, iar 20% dintre ei nu participă niciodată.
Vechime şi calităţi morale
În sprijinul angajatorilor vin cursurile de calificare/recalificare/perfecţionare organizate de AJOFM-uri, eficienţa lor fiind recunoscută de 58% dintre respondenţi. De cealaltă parte, 24% dintre angajatori afirmă că în cadrul acestor forme de pregătire nu se regăsesc şi meseriile de care au ei nevoie. În ceea ce priveşte identificarea şi recrutarea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, aproximativ 85% dintre respondenţi sunt interesaţi de primirea unor notificări cu CV-urile şomerilor care au calificări de interes pentru compania pe care o reprezintă. Dintre aceştia, 89% preferă e-mail-ul pentru primirea acestor notificări, 19% telefonul, 13% faxul, 2% SMS-ul, 5% web-ul, iar 4% preferă să fie notificaţi în scris sau prin poştă. Totuşi, 13% nu doresc astfel de notificări.
În pas cu tehnologia
Utilizarea sistemului self-service este văzut cu ochi buni de angajatorii din cele cinci judeţe, 55% dintre ei fiind de părere că ar reduce timpul petrecut la sediul agenţiilor într-o foarte mare măsură. Urna electronică, portalul de preluare a locurilor de muncă vacante şi touch-screen-urile au fost de asemenea considerate foarte utile de aproximativ 80% dintre respondenţi. În ultimii cinci ani, 65% dintre angajatori au apelat la AJOFM-uri pentru a-şi recruta personalul, pe locul doi situându-se presa şi internetul.
42
la sută dintre angajatori recrutează cu ajutorul presei şi online