În vara anului trecut, Tursib ȋmpreună cu Asociația Sibiu 1191 lansau un proiect de promovare a bunelor maniere în mijloacele de transport ȋn comun. Am difuzat ȋncepând de atunci o serie de 6 chestionare, cu teme diverse, ȋncepând de la modul de interacţiune al utilizatorilor transportului public cu angajaţii Tursib, până la nivelul de confort, sau preţul serviciului.
Ultimul chestionar se referă la “Interacţiunea între pasageri în timpul călătoriei cu autobuzul”. Acest ultim chestionar al campaniei a cuprins 5 ȋntrebări. Din analiza răspunsurilor oferite de respondenţii la acest chestionar au reieşit următoarele: cea mai mare parte a persoanelor care au răspuns la întrebările din chestionar (60%), consideră că ȋn general, atitudinea celorlalţi călători este bună sau foarte bună. 33% dintre respondenţi apreciază atitudinea celorlalţi călători ca fiind satisfăcătoare, ȋn timp ce 7% sunt total nemulţumiţi de atitudinea celorlalţi pasageri.
La ȋntrebarea dacă au avut incidente cu alți pasageri, în autobuz sau dacă s-au confruntat cu probleme create de ceilalţi călători, 59% dintre persoanele care au răspuns la chestionar au declarat că nu s-au confruntat cu astfel de situaţii, pe când restul de 41% au avut situaţii neplăcute create de alţi călători.
64% dintre cei care au răspuns ȋntrebărilor din chestionar consideră că transportul ȋn comun nu reprezintă un mijloc de socializare. Pentru 36% dintre respondenţi ȋnsă, mijloacele de transport ȋn comun sunt o bună modalitate de a interacţiona cu alte persoane.
La ȋntrebarea “”Considerați că echiparea mijloacelor de transport cu camere de luat vederi ajută la menținerea unui climat plăcut de călătorie?”, marea majoritate – 86% au răspuns negativ. Doar 14% dintre respondenţi cred că existenţa camerelor de luat vederi ȋn autobuze are un impact pozitiv ȋn menţinerea atmosferei plăcute ȋn autobuz.
Pentru 70% dintre cei care au răpuns ȋntrebărilor climatul din mijloacele de transport ȋn comun este unul bun, de care sunt mulţumiţi. 30% dintre respondenţi consideră ȋnsă că atitudinea celorlalţi călători lasă de dorit şi că ȋn general atmosfera din autobuze poate fi ȋmbunătăţită.
La acest moment, percepţia majorităţii persoanelor care au răspuns chestionarului nostru este aceea că ȋn general ȋn autobuzele Tursib atmosfera este una civilizată şi adecvată unui oraş European. Cu toate acestea din păcate mai există persoane a căror comportament lasă de dorit şi care afectează atmosfera din mijloacele de transport ȋn comun. Tursib depune toate eforturile pentru ca utilizatorii transportului public să se deplaseze ȋn cele mai bune condiţii şi face tot ceea ce se poate din punctul de vedere al depistării persoanelor a căror atitudine şi comportament lasă de dorit, ȋn vederea sancţionării acestora.
La finalul campaniei, dorim din nou să mulţumim tuturor celor care au ȋnţeles demersul nostru şi au completat chestionarele, ajutându-ne să adunăm informaţii care ne ajută să aducem îmbunătăţiri în activitatea de transport local, acolo unde se dovedeşte a fi nevoie.