Școala Gimnazială Avrig a fost acreditată Erasmus+ începând cu anul 2021, pe o perioadă de 7 ani, perioada de desfăşurare a activităţilor fiind cuprinsă între 1 martie 2021 şi 31 decembrie 2027, ceea ce a permis unui număr mare de cadre didactice să participe la mobilități internaționale.
Scopul proiectului este acela de a forma o perspectivă extinsă asupra strategiilor moderne, inovative de predare, învățare și evaluare, prin folosirea tehnologiei și a metodelor centrate pe nevoile elevilor. Participarea la mobilități internaționale îi va ajuta pe profesorii participanți să înțeleagă mai bine nevoile elevilor; să își îmbogățească cunoștințele despre sistemele de învățământ din alte țări și despre strategiile didactice abordate de acestea, oferind o dimensiune europeană școlii din Avrig; să realizeze lecții creative, motivante și atractive pentru elevii cu dificultăți de învățare și pentru cei capabili de performanță; să pună bazele unor parteneriate europene prin mobilități și proiecte ulterioare; să își îmbunătățească abilitățile de comunicare cu elevii în vederea stabilirii unei relații bazată pe încredere; să atingă standarde europene și o deschidere către noi modele ale activității educaționale. Elevii vor fi principalii beneficiari ai noilor metode și experiențe, pe care profesorii le vor interioriza și individualiza. Vor organiza mai bine spațiul de lucru în interiorul și în afara grupului, vor da mai multă atenție creșterii motivației elevilor pentru atingerea competențelor cheie.
În cadrul Proiectului European cu numărul de referință 2021-1-RO01-KA121-000030517 s-au desfășurat în cursul anului 2024 trei mobilități, la care au participat 8 cadre didactice. Astfel, 2 cadre didactice au participat la cursul “Nevoile educaționale speciale și TIC”- 26 februarie 2024-2 martie 2024 în Istanbul-Turcia; 2 cadre didactice la cursul ,, 21-st Innovation Center for Teachers: Digital Tools, Project-based and Student-centered Learning”-15 iulie 2024-19 iulie 2024 și 4 cadre didactice la cursul “Prevenirea părăsirii timpurii a școlii”- 26 august 2024-31 august 2024 în Copenhaga-Danemarca.
În cadrul cursului din Istanbul (Turcia) formator a fost Iskra Nedelcheva, iar sesiunile de lucru s-au axat pe: cerințele educaționale speciale, ateliere de lucru pentru folosirea diferitelor aplicații online și creare de jocuri, aplicații TIC. Una din zile a fost rezervată vizitării unei școli primare.
Profesori participanți: Crișan Olivia Laura (profesor de limba și literatura română), Chistol Felicia (profesor în învățământul primar).
În cadrul cursului din Stockholm (Suedia) formator a fost Angela Năsulea, iar sesiunile de lucru s-au axat pe : managementul simplu al unei clase digitale, învățarea și dezbaterea unor strategii moderne pentru susținerea lecțiilor, activitate interactivă la ,, Muzeul Stockholm”, gândirea critică și importanța sa, rolul feedback-ului în activitatea didactică.
Profesori participanți: Oprișor Ana Emilia (profesor de matematică), Marchiș Carmen (profesor de fizică-chimie).
Cursul din Copenhaga (Danemarca) a fost organizat sub egida organizației Europass Teaching Academy, formatori fiind Peter și Mette Junker, iar sesiunile de lucru s-au axat pe : crearea unei stări de bine, performanță și școli fericite; împărtășirea problemelor și a experiențelor din fiecare școală participantă; idei pentru evitarea părăsirii timpurii a școlii; întărirea punctelor forte personale, cultivarea stimei de sine; jocuri pe echipe; activități practice (cum implicăm părinții și lucrăm împreună cu ei pentru a preveni părăsirea timpurie a școlii, elaborarea propriului program educațional).
Profesori participanți: Rodean Cristiana (profesor de limba engleză), Indreica Ramona (profesor în învățământul primar), Prier Daniela (profesor în învățământul primar), Stoica Diana (profesor în învățământul primar).
Impactul pozitiv al acestui proiect asupra participanţilor se reflectă în dezvoltarea individuală a fiecărui participant din punct de vedere profesional şi social, aspect ce influenţează pozitiv activitatea instituţiei aplicante.
În cadrul acestui proiect, cadrele didactice au avut posibilitatea de a face schimb de experienţă internaţională şi de a coopera cu profesori din alte instituţii europene, cum ar fi Italia, Spania, Slovacia, Bulgaria, Ungaria, Franța Turcia, Insula Reunion.