Ministerul Turismului a semnat un contract de finanțare din fonduri europene nerambursabile 100%, în data de 9 octombrie, privind eficientizarea activităților de autorizare și control, dar și digitalizarea activității instituției și, în același timp, pentru crearea registrelor electronice privind unitățile de cazare clasificate, agențiilor de turism, patrimoniului turistic, dar și cel al numărului de turiști cazați în unitățile de cazare din România.
“Este necesar ca la nivelul Ministerului Turismului să existe o evidență electronică a turiștilor care ajung în unitățile de cazare de pe întreg teritoriul țării noastre. Practic, fișa de cazare completată de fiecare persoană care ajunge într-un hotel sau o pensiune va fi transformată într-una electronică și va fi raportată Ministerului Turismului. Astfel, vom avea date concrete privind circulația turistică din țara noastră. În schimb, colectarea de date nu va aduce atingere legislației privind protecția datelor personale. Ministerul va primi doar date legate de naționalitatea turistului, locațiile în care s-a cazat, vârsta, respectiv durata sejurului din România, fără a fi colectate și date privind nume, prenume, cod numeric personal sau alte date personale. Mai mult decât atât, acest proiect ne acordă posibilitatea de a avea registre electronice complete și în ceea ce privește unitățile de cazare clasificate, dar și a obiectivelor turistice din întreaga țară. România va putea, astfel, să își creioneze strategii concrete din punct de vedere turistic bazate pe informații reale și colectate în timp util”, a declarat ministrul Bogdan Trif.
De asemenea, acest proiect presupune consolidarea capacității Ministerului Turismului de a asigura calitatea și accesul la serviciile publice prin implementarea unui sistem informatic integrat pentru gestionarea online și în timp real a tuturor categoriilor de autorizații emise.