Compania aeriană Blue Air a deschis ieri cea de-a şasea bază operaţională pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj, prin alocarea unei aeronave Boeing 737-800, cu o capacitate de 189 de locuri.
Blue Air şi-a început operarea pe aeroportul din Cluj-Napoca în 3 iunie 2016 prin deschiderea zborurilor către Bucureşti, Liverpool şi Dublin. Compania a introdus un zbor triangular între Cluj-Napoca-Tmişoara-Iaşi la data de 1 octombrie. Până la sfârşitul anului, începând cu 16 decembrie, Blue Air va conecta Clujul cu Birmingham, al doilea oraş ca mărime din Regatul Unit.
Odată cu deschiderea sezonului de vară 2017, Blue Air îşi extinde prezenţa în Transilvania prin alocarea celea de-a doua aeronave 737-800, adăugând patru noi rute cu plecare de pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu către Londra Luton (26 martie), Larnaca (9 aprilie), Nisa (10 aprilie) şi Hamburg (3 iunie). Din 15 iunie 2017, un alt zbor intern va conecta Clujul de litoralul Mării Negre, mai exact de Constanţa.
“Astăzi, pentru noi, e un moment fericit, Aeroportul Cluj devine, din aeroport de tranzit, casă peste noapte. Din primăvara anului următor, un al doilea avion va veni şi se va alătura la baza de la Cluj. Clujul începe să fie adevărata poartă de intrare în Transilvania, se conturează ca aeroportul cel mai mare pe care operăm în regiune şi aeroportul pe care pariem. Cele două aeronave reprezintă o investiţie din partea companiei. Nu suntem la Cluj doar pentru a vinde bilete sau pentru a deschide rute, suntem la Cluj să ne ocupăm de creşterea locală. Ne străduim să creştem portofoliul de destinaţii pe care le deservim. Cele 2 milioane de pasageri de pe Aeroportul Cluj sper să fie o ţintă reală şi pe care s-o atingem şi anul viitor să mai crească. Prin alocarea unei aeronave pe Aeroportul Internaţional Cluj, Blue Air investeşte semnificativ la nivel local. Totodată, dezvoltarea bazei noastre facilitează şi crearea de noi locuri de muncă, ţinta noastră fiind ca 100% din personalul nostru de la Cluj să fie local. Mulţumim aeroportului pentru suportul arătat de-a lungul timpului, fără de care nu am fi putut dezvolta produsul Blue Air în Transilvania. Am crescut rapid, astfel am decis să ne mărim şi mai mult prezenţa în Cluj-Napoca începând cu sezonul de vară 2017”, a declarat Tudor Constantinescu, director comercial Blue Air.
“Alocarea primei aeronave Blue Air pentru baza operaţională de la Cluj-Napoca odată cu trecerea la sezonul de iarnă 2016/2017 aduce frecvenţe crescute pe destinaţia Bucureşti-Otopeni de la 4 la 12 zboruri pe săptămână, precum şi o nouă destinaţie Blue Air de la Cluj-Napoca – Birmingham. De asemenea, ca urmare a creşterii numărului de zboruri pe destinaţia internă, Bucureşti-Otopeni, se creează premisele dublării numărului de pasageri pe această rută, pentrul anul 2017 dar şi creşterii traficului aerian pe aeroport ca urmare a deschiderii a 5 noi rute Blue Air”, a declarat directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo.
“Ţin minte cum ne străduiam în urmă cu un deceniu să aducem Blue Air la Cluj. E un lucru important pentru că Blue Air e o companie teribil de importantă şi de mare”, a precizat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Marius Mânzat.
Cu această ocazie, directorul aeroportului clujean a vorbit şi despre concurenţa „neloială” pe care o practică alte aeroporturi din zonă.
„Ieri, compania Blue Air a bazat o aeronavă pe aeroportul nostru. Am avut ajutor de la Consiliul Judeţean din punct de vedere logistic, din punct de vedere al bugetului acordat. Marius Mânzat, în calitate de director general al Administraţiei Bazinale Someş Tisa, a demarat şi coordonat un proiect de deviere a Someşului care ne va ajuta să construim pista de 3.500 de metri. Este foarte important pentru Cluj că prin Blue Air reuşim să avem patru destinaţii interne. Legat de Cluj-Bucureşti, s-a revoluţionat transportul pe această rută. Aseară am avut trei destinaţii pe Cluj-Bucureşi. Peste 400 de pasageri pe cele trei zboruri. Înainte aveam doar Cluj-Bucureşti cu Tarom cu 48 de locuri. Ca să ajungem aici, a fost un efort extraordinar, peste un deceniu. Ca să îmbunătăţim infrastructura, a trebuit să luptăm şi cu competiţia incorectă. Dovadă că e competiţie incorectă, am reuşit să anulăm o hotărâre de Consiliu Judeţean Mureş din 2014 prin care lucrările la Aeroportul din Târgu Mureş erau ilegale. Nu se vede întregul efort pe care îl facem ca să poată zbura clujenii în peste 18 ţări. Noi ne dorim competiţie, dar ne dorim o competiţie corectă. Am reuşit să anulăm mai multe hotărâri de Consiliu Judeţean de la Mureş”, a mai spus Ciceo.