Vicepremierul Dan Barna a afirmat ieri, în timpul unei vizite pe şantierul tronsonului de autostradă dintre Sibiu şi Boiţa, că dacă există deschidere din partea factorilor de decizie, proiectele de infrastructură pot fi deblocate.
„În sfârşit, nu mai facem conferinţe de presă din birouri de la ministere, explicând de ce nu se poate. Discutăm şi mergem în şantiere care funcţionează, în şantiere care construiesc şi duc mai departe proiectele, tocmai pentru a fi mai aproape de prestatori, de furnizori, de constructori şi a încerca, prin ceea ce poate să facă statul, şi Cătălin Drulă a dovedit-o foarte clar, dacă există o colaborare şi o deschidere şi o asumare, proiectele pot fi deblocate şi lucrările pot să continue. Şi, de fapt, asta e marea provocare pe care o avem în fiecare zi în Guvern şi asta e ceea ce şi-a propus acest guvern, să facă autostrăzi”, a declarat Barna.
El a adăugat că multe dintre proiectele de infrastructură rutieră aflate în lucru vor fi date în folosinţă în perioada următoare.
„Mesajul pe care îl transmit este unul foarte încurajator pentru România (…), autostrăzile au început să fie construite, exact aşa cum am promis. Am spus că USR PLUS va veni în această coaliţie (…) cu mandatul să înceapă lucrările de autostrăzi despre care s-a tot vorbit timp de 30 de ani. (…) Sunt multe lucrări de infrastructură în desfăşurare şi (…) în următorii doi ani multe vor fi funcţionale (…) astfel încât să putem cu toţii să reîncepem să avem acea speranţă că şi România se va lega de Europa cu autostrăzi”, a mai spus vicepremierul, citat de Agerpres.
Viceprim-ministrul Dan Barna şi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, au vizitat şantierul tronsonului din autostrada A1 aflat între municipiul Sibiu şi localitatea Boiţa.
Autostrada dintre Sibiu şi Piteşti, cu o lungime de 122,11 kilometri, este împărţită în cinci loturi (Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti) şi va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul, cu o valoare de 613 milioane lei fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani.