Premierul Ludovic Orban a declarat ieri că autorităţile de la Bucureşti au în momentul de faţă garanţia alocării banilor necesari pentru construcţia tronsonului de autostradă Sibiu – Piteşti.
„Comisia Europeană a luat o decizie extrem de importantă pentru România, şi anume a aprobat alocarea unei finanţări de 875 de milioane de euro pentru construcţia tronsonului de autostradă Sibiu – Piteşti. Sigur că, în ceasul al 12-lea, aproape de finalul celui de-al şaptelea an al exerciţiului financiar 2014 – 2020, s-a luat această decizie. Este o garanţie în momentul de faţă că avem banii alocaţi pentru a construi un tronson de autostradă fundamental, primul tronson de autostradă care traversează munţii, şi care asigură, practic, banii necesari pentru închiderea Coridorului IV, Coridorului Rin-Dunăre“, a spus Orban, în şedinţa de Guvern.
Stadiul actual
El a explicat care este stadiul contractelor pentru Autostrada Sibiu – Piteşti. „Conform informării făcute de domnul ministru Bode, autostrada este împărţită în 5 tronsoane. Pe tronsonul I, deja se efectuează lucrări de construcţie, Sibiu-Boiţa, progresul este de 21%, stadiul fizic al lucrărilor, pe tronsonul V avem contractul semnat, de proiectare şi construcţie, este în curs de realizare proiectarea, pe tronsonul IV s-au depus ofertele şi sunt în curs de evaluare, şi, de asemenea, pentru tronsonul III şi tronsonul II sunt depuse documentaţiile la Autoritatea Naţională de Achiziţii Publice, urmând să fie lansată procedura de licitaţie“, a arătat Orban.
Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct. Aceeaşi firmă a realizat şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş – Turda, între Unirea şi Turda, finalizat în 2018.
Legați de Europa
Comisia Europeană subliniază că aceasta va fi prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre. Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.
„Acest proiect va rezolva un mare blocaj de trafic din reţeaua românească de transport. Va creşte siguranţa rutieră, va scurta durata călătoriilor şi va reduce costul pentru pasageri şi marfă. Va avea un efect foarte pozitiv asupra economiei şi calităţii vieţii oamenilor din zonă“, a declarat comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira.
CIFRA
122,11
km va fi lungimea totală a autostrăzii Sibiu – Piteşti
Noi dorim autostrada, pina la capat, nu doar promisiuni. Se prefigureaza cam putini Km de autostrada anual, de parca ar fi construita cu roaba