Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a emis raportul final de investigație a evenimentului aviatic din data de 1 iulie 2016, în care a fost implicată aeronava Socata TB9 Tampico, înmatriculată PH-BRT.
CIAS a finalizat activitățile de investigație în cazul evenimentului aviatic care a avut loc la data de 1 iulie 2016 pe Aerodromul Măgura-Cisnădie din județul Sibiu, în care a fost implicată aeronava de tip SOCATA TB9 TAMPICO, înmatriculată PH-BRT, în timpul evenimentului „Airfield Festival”, la care au fost invitați să participe mai mulți operatori de aeronave ușoare și ultraușoare.
Din cauza ploilor abundente din zilele de dinaintea începerii festivalului, participanții au fost informați prin e-mail de către administratorului aerodromului de faptul că pe pista înierbată și pe căile de rulare sunt formate pe alocuri bălți, aerodromul putând fi folosit până pe 30.06.2016 inclusiv doar de aeronavele ultraușoare și începând cu data de 01.07.2016 și de către celelalte aeronave, dar pe propria răspundere a piloților.
În data de 01.07.2016, aeronava înmatriculată PH-BRT, având la bord pilotul și trei pasageri, a rulat pentru decolare pe pista 15 a aerodromului. Pilotul nu a reușit să atingă până la capătul pistei viteza de desprindere a aeronavei, aceasta angajându-se aerodinamic și prăbușindu-se la 250 m de pragul 330 al pistei.
Cauza probabilă a producerii acestui accident o reprezintă aprecierea eronată a performanțelor aeronavei în raport cu distanța necesară de decolare rămasă după pierderea de viteză produsă de traversarea zonelor de noroi existente pe pista înierbată a aerodromului.
Cauza favorizantă o constituie confuzia vitezelor de desprindere între cele două aeronave operate în aceeași zi.
Raportul final poate fi accesat aici!