Voluntarii Asociației Prietenii Mocănței s-au apucat să dezmembreze locomotiva cu abur 764.158, prima dintre supraviețuitoarele mocăniței sibiene pe care au reușit să o recupereze. „Ne bucurăm oricând de o mână de ajutor sau de un sfat constructiv, iar dacă doriți să vă alăturați grupului de voluntari care se ocupă de acest proiect, scrieți-ne un mesaj pe facebook“, transmit membrii Asociației.
„Cei 26 de ani în care a stat expusă în aer liber nu au fost deloc blânzi cu ea, cenușa uitată în camera de fum și coșul neacoperit au corodat masiv peretele, niturile și conductele de abur din camera de fum. Până acum am îndepărtat partea superioară a cabinei, rezervoarele de păcură, cărbuni și apă, coșul de fum, nisiparul, tabla și vata minerală care înveleau cazanul, țevile din cazan și conductele exterioare și am ridicat cazanul ca să avem acces la șasiu și partea de rulare. Cea mai micuță colegă a noastră s-a strecurat în interiorul cazanului și a început să scoată rugina acumulată, urmând să spălăm spațiul dintre pereții camerei de foc de mâlul care s-a adunat cât a fost funcțională, să sablăm cazanul și să testăm grosimea pereților, iar apoi să demontam cilindrii, bielele, osiile, etc.“, ne ține la curent Asociația Prietenii Mocăniței.
Lucrările sunt necesare pentru a opri degradarea cauzată de rugină și pentru a evalua starea fiecărei componente în vederea restaurării. „Lucrările sunt executate de voluntarii mocăniței, colegi britanici și profesioniști de la atelierul The Flour Mill din Marea Britanie, specializat în reparații de locomotive cu abur, cu sprijin logistic de la Unimat și vecinii noștri de la TM Tecnology.
Țineți aproape pentru update-uri sau vizitați-ne în gara Hosman, ne bucurăm oricând de o mână de ajutor sau de un sfat constructiv, iar dacă doriți să vă alăturați grupului de voluntari care se ocupă de acest proiect, scrieți-ne un mesaj pe facebook“, este îndemnul Asociației.