Șoferii trebuie să fie mai precauți pe drumurile publice. Poliția Română a activat sistemul național de radare fixe e-SIGUR, care include peste 700 de dispozitive mobile inteligente distribuite polițiștilor rutieri din întreaga țară.

Foto: Poliția Română
Aceste radare de ultimă generație sunt echipate cu tehnologie avansată: camere video, aparate de fotografiat digital și sisteme de măsurare a vitezei cu laser. Un aspect important este că ele sunt întotdeauna amplasate lângă o mașină inscripționată cu însemnele poliției, fiind vizibile pentru șoferii care circulă pe drum.
Noutatea principală constă în modul de sancționare. Șoferii care depășesc limita legală de viteză nu vor mai fi opriți în trafic, ci vor primi amenda direct acasă, prin poștă. Radarele pot identifica detalii precise despre vehicule, inclusiv marca, numărul de înmatriculare și chiar imaginea conducătorului auto.
„Practic, activitatea constă în utilizarea dispozitivelor portabile, montate pe un trepied la un loc vizibil, captarea de imagini ce sunt ulterior transmise poliției rutiere și analizate”, explică Adrian Iosif, subcomisar la Poliția Rutieră Prahova.
Tehnologia folosită este impresionantă: radarele pot detecta viteza excesivă de la o distanță de peste un kilometru. După captare, imaginile sunt încărcate pe un server al Ministerului de Interne, accesibil tuturor structurilor de poliție. Proprietarii mașinilor identificate primesc notificări și au la dispoziție 5 zile pentru a furniza datele conducătorului auto care va primi ulterior amenda.
Tehnologie de ultimă oră pe drumurile României: Cum funcționează radarele care „fotografiază” și viteza, și șoferul
„Procesul verbal este comunicat ulterior la domiciliul conducătorului auto fără a fi necesară oprirea acestuia în trafic”, adaugă Cristina Gavriloaie, purtător de cuvânt al IPJ Constanța, potrivit Știrileprotv.
Planurile pentru viitor includ extinderea sistemului e-SIGUR. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va instala 400 de camere fixe pe drumurile naționale. Aceste camere vor transmite imaginile în centrele de management al traficului, care vor emite alerte pentru încălcările codului rutier și absența rovignetei. Licitația pentru implementarea acestui sistem extins nu a fost încă lansată.
Cele mai multe puncte critice, unde se produc frecvent accidente din cauza vitezei și care vor fi monitorizate prioritar, se află pe DN1, DN6, DN2, DN17 și DN7, majoritatea fiind situate în afara localităților.