Alocare pentru centura Mediașului în 2025. Șase companii interesate de realizarea construcției

Proiectul centurii ocolitoare a orașului este în faza de verificare a ofertelor. Șase firme vor să construiască centura Mediașului. 31,9 milioane de lei au fost alocate pentru acest proiect în bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 2025. Aceeași sumă a fost alocată și prin cheltuielile de angajament, adică cele din bugete viitoare.

Municipiul Mediaș este prins în bugetul din acest an al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii cu suma de 31,9 milioane de lei. Cheltuielile bugetare sunt alocate pentru construirea variantei ocolitoare a orașului. Aceeași sumă este alocată și prin cheltuielile de angajament, altfel spus sume care ar urma finanțate din bugete viitoare. Senatul și Camera Deputaților au fost convocate luni după-amiază în prima sesiune parlamentară ordinară a acestui an. Adoptarea legii bugetului de stat și a legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2025, sunt primele două proiecte aşteptate să fie adoptate, în procedură de urgenţă. Dezbaterea celor două proiecte a fost programată pentru miercuri, iar votul final va fi joi, într-un plen reunit al celor două Camere.

6 firme vor să construiască varianta ocolitoare a municipiului Mediaș. Ieri după-amiază a fost termenul limită de depunere a ofertelor, iar companiile interesate sunt Construct Erbașu, Dimex 2000 Company, Eurocerad International, Porr Construct, Precon Transilvania și Strabag. „După mai bine de patru ani de zile de muncă în echipă, 6 firme au depus oferte pentru varianta ocolitoare a municipiului Mediaș. Sunt aici împreună cu colegii mei din primărie care au muncit pentru acest proiect, iar eu nu pot decât să le mulțumesc. Este un proiect de anvergură, un proiect pe care îl așteaptă Mediașul și medieșenii de foarte mulți ani. Este un proiect care sunt convins că se va realiza. După cum se poate observa, acest subiect nu a fost abandonat după alegeri, nu a fost un subiect de campanie. Este un proiect pe care vreau să-l duc la bun sfârșit în perioada următoare, împreună cu echipa pe care am reușit să o formez la nivelul Primăriei municipiului Mediaș”, a declarat Primarul Gheorghe Roman. Finanțarea proiectului „Varianta ocolitoare a municipiului Mediaș, pe DN 14”, va fi asigurată prin Programul Operațional de Transport 2021-2027, din fonduri europene nerambursabile.

Evalurea ofertelor

La nivelul Primăriei Mediaș a fost constituită o echipă de verificare a ofertelor depuse care și-a început deja treaba. Urmează mai multe etape de evaluare a ofertelor, iar în aproximativ 6-8 luni va fi desemnat un câștigător. „Există șase firme și șase oferte care au fost depuse. La nivelul Primăriei Municipiului Mediaș s-a constituit o echipă de verificare a ofertelor prin dispoziția primarului, care deja a început prima etapă de verificare a garanțiilor de participare. Pot să spun că sunt mai multe etape în ceea ce privește evaluarea ofertelor. O altă etapă prevede verificarea documentațiilor suport, verificarea documentațiilor propunerilor tehnice din cadrul fiecărei oferte, verificarea documentaților ofertelor financiare și în ultimul rând raportul procedurii. Echipa de implementare se va apleca cu toată disponibilitatea și cu tot efortul pentru a finaliza această etapă pe care noi o estimăm la 6-8 luni, moment în care sperăm din suflet să avem desemnat un câștigător care să execute proiectul și lucrarea din cadrul acestui obiectiv de investiție”, spune Ovidiu Pietraru, Administratorul public al municipiului Mediaș.

Centură de 8,7 kilometri

Obiectivul proiectului este decongestionarea traficului în municipiul Mediaș, precum și reducerea timpilor de călătorie. Traseul variantei de ocolire a municipiului Mediaș are o lungime liniară de 8769,49 metri, și va cuprinde pasaje, poduri, viaducte, pasarele, o intersecție giratorie suspendată, două noduri rutiere și o intersecție giratorie la nivel. Întregul traseu al variantei ocolitoare începe din drumul național DN 14 din sensul giratoriu existent, traversează calea ferată CF 300 și strada Rora Mare, ocolește stația de epurare ape uzate a orașului peste canalul Ighiș și râul Târnava Mare. În continuare, traversează strada Titus Andronic și aleea pietonală din cartierul Gura Câmpului, intersectându-se cu DN 14A, strada Baznei, printr-o girație suspendată, după care urmează cursul râului Târnava Mare, traversat cu pod la kilometrul 6+140. Urmează apoi traversarea căii ferate CF300 și se intersectează cu drumul DN 14, la intersecție cu drumul Buzdului.

Comments are closed.

Descoperă mai multe la Ziarul Mesagerul de Sibiu

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura