Doar treisprezece destinații sunt disponibile de pe Aeroportul din Sibiu, dintre care cinci de vacanță, în prezent. În acest ritm, sibienii vor fi nevoiți să meargă la Cluj sau la Brașov pentru a zbura în afara țării.
Foto: SIBIU International Airport
Preşedintele Forumului Democrat al Germanilor din România (FDGR), consilierul judeţean Paul Porr, şi ceilalţi consilieri etnici germani au refuzat să voteze proiectul Consiliului Judeţean (CJ) prin care s-a decis scumpirea cu 10 milioane de euro a lucrărilor de modernizare şi extindere a Aeroportului Internaţional Sibiu şi a afirmat că sibienii vor fi nevoiţi să zboare spre destinaţii precum Londra sau Barcelona de pe aeroporturile din Cluj şi Braşov, scrie AGERPRES.
”În urmă cu câţiva ani, cred că în 2016, început de 2017, a fost vorba de efectuarea unui caiet de sarcini referitor la dezvoltarea globală a aeroportului şi acest caiet să fie publicat într-o revistă de specialitate în limba engleză. (…) Acest caiet de sarcini după ştirea mea nu s-a făcut. În timp ce la Braşov în doi ani s-a făcut un aeroport, noi nu am fost în stare să facem măcar un caiet de sarcini. Doamna preşedintă (Daniela Cîmpean – n.r.) mi-a răspuns prin 2020 că ‘acum avem pandemie şi nu aruncăm banii pe caiete de sarcini’. Pandemia a trecut şi nu mai avem voie să subvenţionăm aeroportul conform unor norme europene care intră în vigoare în 2024. Şi deja a plecat Ryanair-ul de tot, Wizz Air a redus zborurile şi Braşovul încă nici nu a deschis aeroportul. I-am spus doamnei preşedinte, tot din plenul Consiliului Judeţean, că sibienii o să-i mulţumească, că va trebui să meargă la Braşov sau la Cluj pentru a lua avionul spre Londra sau spre Barcelona. Din păcate, aşa se va întâmpla. Ca şi la spital, creştem preţul, dar pentru ce şi de unde banii este întrebarea mea”, a spus Paul Porr, miercuri, în şedinţa extraordinară a CJ Sibiu. Însă nu a primit niciun răspuns.
Un alt consilier judeţean FDGR, Gabriel Tischer, şi-a arătat îngrijorarea şi a spus că veniturile Aeroportului Internaţional din Sibiu sunt în scădere şi nu există o prognoză că va putea rambursa un credit suplimentar.
”Noi ne vom abţine la vot. Nu au trecut multe luni de când noi am aprobat o majorare a investiţiei cu 10%, argumentele de atunci fiind că majorarea va acoperi şi viitoarele creşteri de preţuri. Al doilea motiv (pentru abţinerea de la vot – n.r.) este că veniturile aeroportului sunt în scădere şi nouă nu ni s-a prezentat o prognoză din care să rezulte că vor avea capacitatea de a rambursa un credit suplimentar pe care vor fi nevoiţi să îl acceseze pentru a finaliza investiţia la această valoare”, a afirmat Gabriel Tischer.
În timp ce consilierii judeţeni FDGR s-au abţinut de la vot, cei din PSD au votat împotriva majorării cheltuielilor necesare extinderii şi modernizării Aeroportului Internaţional din Sibiu.
”Apreciez că în cele 10 minute care au fost în cadrul comisiei juridice, discuţii directe cu domnul director (al Aeroportului Internaţional din Sibiu – n.r.) Gârdea, nu au fost oferite informaţiile necesare”, a declarat consiliera judeţeană PSD Laura Barac, lider de grup.
Proiectul de hotărâre privind modernizarea Aeroportului Internaţional din Sibiu a fost adoptat cu votul consilierilor judeţeni liberali.
CJ Sibiu susţine că, ”până la finalizarea implementării proiectului, se estimează o creştere a valorii acestuia de aproximativ 18,5%”, potrivit hotărârii adoptate miercuri.