Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a fost desemnat câștigător la categoria „sub 5 milioane de pasageri” și premiat cu Best Airport Award (Premiul pentru cel mai bun aeroport).
Instituțiile abilitate au ales prin vot cele mai bune aeroporturi, inclusiv cele mai sustenabile, digitalizate și care oferă cele mai bune servicii pasagerilor. Airports Council International (ACI) Europe a anunțat câștigătorii premiilor Best Airport Awards ieri, la cea de-al 31-lea congres al Adunării Generale, la Geneva, în Elveția.
La categoria „sub 5 milioane de pasageri”, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a fost desemnat câștigător.
„Premiul de anul acesta la această categorie merge la Aeroportul Cluj, pentru preocuparea de neclintit pe care au avut în perioada pandemiei pentru menținerea locurilor de muncă, prin măsurile luate pentru a redistribui forța de muncă, astfel încât să se adapteze la condițiile de lucru din această criză. Aeroportul este apreciat, de asemenea, pentru recuperarea rapidă a traficului de pasageri. Eforturile aeroportului de a atrage noi rute și companii aeriene prin programul său de stimulente au avut drept rezultate operarea mai multor curse de la Cluj decât înainte de pandemie”, arată reprezentanții ACI Europe.
„Avem mai multe destinații decât în 2019”
Directorul Aeroportului, David Ciceo, a declarat pentru monitorulcj.ro că traficul de pe aeroport a depășit media europeană, ajungând în lunile august și septembrie aproape de valorile înregistrate în 2019 în aceeași perioadă. De asemenea, mai multe curse și companii aeriene au fost introduse în ultimul an.
„Suntem deosebit de onorați că Aeroportul Cluj a primit acest premiu, având în vedere că am reușit să aducem foarte multe destinații și companii noi. Traficul pe Aeroportul Cluj a fost în această vară mult peste media europeană. În lunile august-septembrie am avut aproximativ 80% din traficul din 2019 și chiar în condițiile acestei crize fără precedent, am reușit să avem mai multe destinații decât în 2019, companii aeriene în plus, iar în ce privește traficul turistic, numărul de pasageri a fost mai mare decât în 2019. Aș vrea să apreciez activitatea tuturor angajaților care au muncit din greu și de asemenea serviciului de marketing, condus de colegul nostru Sorin Costaș care a avut o activitate admirabilă, recunoscută la nivel european”, a spus David Ciceo.
1.5 milioane de pasageri, în 2021
Pasagerul cu numărul 1 milion a aterizat pe Aeroportul Cluj în luna septembrie, iar până la finalul anului, directorul aeroportului estimează că numărul pasagerilor va ajunge la 1,5 milioane.
„În 23 septembrie am reușit să ajungem iar la un milion de pasageri și ne propunem ca anul viitor să ajungem la două milioane. Până la sfârșitul anului, aproximăm că vom ajunge până la 1,5 milioane de pasageri, per total vom fi cam la 50% față de anul 2019. Sperăm ca anul viitor să ajungem la 70% față de 2019”, a mai adăugat Ciceo.
Premiile aduc recunoaștere celor mai remarcabile realizări din domeniul activităților aeroportuare. Această ediție pune accent nu doar pe metodele prin care aeroporturile au răspuns pandemiei, dar pe măsurile prin care acestea au inovat domeniul în acest răstimp.
AICI Europe este Consiliul Internațional al Aeroporturilor din regiunea Europei, singura asociație profesională a operatorilor aeroportuari din lume. AICI Europe reprezintă peste 500 de aeroporturi din 46 de state europene. Membrii Consiliului facilitează peste 90% din zborurile comerciale din Europa: 2,5 miliarde de pasageri, 20,7 milioane de tone de marfă și 25,7 milioane de curse aeriene, în 2019.