În cadrul lucrărilor Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii Centru, din cel de-al treilea trimestru al acestui an, desfășurate în municipiul Sfântu Gheorghe, a fost analizat stadiul de implementare a proiectelor depuse spre finanțare în cadrul POR 2014-2020, precum și corelarea regională a acestui program cu alte oportunități de finanțare care pot asigura dezvoltarea municipiilor, județelor și a întregii regiuni.
La ședința Consiliului pentru Dezvoltare Regională a participat și Sebastian Dotcoș, administratorul public al județului Sibiu. Ședința de miercuri a plecat de la rezultatele bune ale perioadei precedente, în cadrul cărei activitatea ADR Centru a dus la un grad de absorbție a fondurilor europene de 82,51% prin POR 2007-2013, respectiv de 93,9% prin proiectele POSCCE 2007-2013.
Aeroportul Sibiu – obiectiv de interes regional
O abordare constructivă a fost analizată în contextul investițiilor în infrastructură și în domeniul prioritizării unor proiecte posibile pentru dezvoltarea specifică a unor locații unde se pot realiza terminale intermodale în Regiunea Centru. Din acest punct de vedere, a fost prezentată actuala situație a conectivității regiunii cu estul și vestul Europei, precum și modul cum aceasta va evolua după finalizarea investițiilor în derulare pe diferite programe, în special după realizarea de autostrăzi, a șoselelor interegionale și a căilor ferate de mare viteză. După anul 2020, Regiunea Centru va fi singura din România care va avea o conexiune foarte bună la nivel european, prin mai multe sisteme de transport. În acest context, participanții au discutat despre susținerea intereselor regionale și prioritizarea finanțărilor pentru realizarea unui nou aeroport la Brașov, precum și pentru continuarea investițiilor la aeroporturile din Sibiu și Târgu Mureș.
Regiunea trage Sibiul
„În Regiunea Centru, principala rută de transport feroviar este Coridorul IV-N, parte a rețelei europene TEN-T, pe relația București – Curtici (este inclus și județul Sibiu – n.red.). Abordarea dezvoltării transportului multimodal pe o axă regională est – vest va avea ca avantaje creșterea gradului de utilizare a coridorului reabilitat, afluirea fluxului de mărfuri din zonele adiacente terminalelor concomitent cu descongestionarea infrastructurii rutiere secundare și terțiare, precum și satisfacerea necesarului de servicii logistice în zone cu dezvoltare accelerată. În acest moment, discutăm despre dezvoltarea de terminale intermodale în zona de sud-est a regiunii, la Brașov, în zona de vest, la Teiuș-Coșlariu și în zona de nord, la Târgu Mureș. Pe zona de vest a regiunii noastre, se transportă în acest moment peste 30% din totalul de marfă containerizată din țara noastră. La nivelul regiunii noastre, este important să valorificăm aceste capabilități, să susținem, alături de actorii regionali relevanți, prioritatea investițiilor în terminale multimodale, corelat cu oportunitățile de transport aerian, rutier și feroviar”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.