Peste 2.600 de sesizări a procesat Primăria Sibiu în cele șase luni de când aplicația oficială Sibiu City App oferă facilitatea „Raportări incidente“. Dincolo de tonul optimist al comunicatului de presă, cifrele arată că peste jumătate dintre plângeri nu și-au găsit, deocamdată, soluția. Iată care sunt motivele!
Modulul destinat raportării incidentelor din oraș prin aplicația mobilă a fost lansat la începutul lunii ianuarie 2018. Până la jumătatea lunii iunie, sibienii au formulat și transmis un număr de 2.649 sesizări, potrivit unui bilanț dat publicității astăzi de biroul de presă al Primăriei. Cele mai multe jalbe au făcut referire la probleme legate de străzi, iluminat stradal, mașini parcate neregulamentar sau abandonate pe domeniul public, probleme legate de ordinea și liniștea publică și de salubrizare.
Din totalul sesizărilor, 97 la sută au primit răspuns până la data realizării statisticii. 44 la sută au fost rezolvate prin intervenție imediată. „Acest stadiu al solicitării înseamnă că sesizarea a semnalat o problemă care a putut fi rezolvată cu o acțiune simplă, cum ar fi: schimbarea unui bec, salubrizarea unei platforme de colectare a deșeurilor, ridicarea unei mașini parcate neregulamentar etc.“, menționează Mirela Gligore, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sibiu. 53 la sută au fost marcate „se va soluționa în viitor“, ceea ce, potrivit sursei citate, nu înseamnă o amânare. „Acest tip de sesizări se referă la probleme a căror rezolvare nu poate fi imediată, ci necesită lucrări mai ample de investiții pentru care sunt necesare proceduri de achiziție, demersuri mai lungi de planificare și bugetare sau necesită coordonarea cu alte lucrări din zona respectivă. Sesizarea sau propunerea este în continuare procesată în Primărie, în vederea efectuării lucrărilor sau luării măsurii care se impun pentru soluționare. În momentul în care contractul este semnat sau comanda este emisă și încep lucrările, cetățeanul va primi această informație prin modulul aplicației Sibiu City App“, a precizat Gligore. 2 la sută dintre sesizări se aflau încă în lucru la departamentul specializat, iar 1 la sută erau proaspăt primite și se aflau în așteptarea unui răspuns la data realizării statisticii.
Timp mediu de răspuns – 15 minute
Conform statisticilor de pe platforma aplicației, de la primirea sesizării și până la transmiterea unui prim răspuns către cetățean trec, în medie, 15 minute. „Acest modul își atinge astfel scopul declarat, acela de a scurta timpul de răspuns la petițiile adresate de cetățeni și de a eficientiza comunicarea dintre administrația locală și cetățean“, a subliniat reprezentanta municipalității.
Mihai COLIBABA