A început BLACK FRIDAY! Ghid de supravieţuire pe care trebuie să-l citească toți cumpărătorii, pentru a evita tentativele de fraudă

Principalul vector folosit de răufăcătorii care operează în perioada de Black Friday este țintirea potențialilor clienți cu e-mail-uri care promit chilipiruri, arată un comunicat al unei companii producătoare de software antivirus, care a întocmit un set de recomandări pentru a evita astfel de situații.
„Față de campaniile de Black Friday organizate în alte țări, ofertele derulate în România pe toată durata anului calendaristic fac ca riscul la care se expun utilizatorii prin tentative de phishing să fie constant. În acest context, folosirea unei soluții de securitate poate face diferența între accesarea unor site-uri periculoase care colectează parole sau date de pe card și navigarea în siguranță”, spune Bogdan Botezatu, specialist în securitate cibernetică.

black

Pentru a evita neplăcerile, specialiștii companiei recomandă:

1. Identificați și ignorați mesajele de phishing. Escrocii folosesc cupoane de reduceri pentru a ademeni utilizatorii mai puțin vigilenți. Aceștia atrag utilizatorii cu pagini de shopping false și îi păcălesc să divulge detalii de card în schimbul unor produse care nu vor ajunge niciodată la ei.

2. Nu cumpărați produse promovate prin e-mail-uri nesolicitate. Verificați legitimitatea unui magazin online pe forumuri, printr-o simplă căutare în motoarele de căutare. Învățați din experiența altora.

3. Alegeți doar magazine online cu certificate SSL astfel încât să le puteți confirma identitatea. O adresă ce începe cu HTTPS și un lăcățel indică faptul că sunteți pe o pagină securizată, dar magazinele online respectabile furnizează și informații legate de identitate împreună cu certificatul SSL.

4. Nu divulgați codul PIN în locul codului CVV (Card Verification Value). Acesta din urmă este un număr de trei cifre scris pe spatele cardului de credit sau de debit. Majoritatea comercianților online îl solicită pentru a fi siguri că cel care face tranzacția este posesorul real al cardului.

5. Faceți o scanare completă a sistemului înainte de a iniția o plată și asigurați-vă că este 100% sigur.

6. Când tranzacția este finalizată și primiți în continuare mesaje de la departamentul de relații cu clienții al magazinului online, cereți informații în plus în legătură cu măsurile de securitate suplimentare solicitate de comerciant.

7. Folosiți conexiunea de date mobile a telefonului sau tabletei pentru a face achiziții online. Evitați să faceți cumpărături conectați la o rețea wireless publică ce poate fi interceptată. Dacă e neapărat necesar să faceți asta, folosiți o soluție de plată dedicată, pentru a vă conecta în siguranță la contul bancar sau pe site-uri de plăți online.

8. Pe cât posibil, faceți cumpărături online de acasă. Este riscant să cumpărați în timp ce sunteți la serviciu, la bibliotecă, într-o cafenea, în laboratorul școlii unde computerele pot fi folosite de alte persoane. Aceste sisteme pot fi monitorizate prin mecanisme de supraveghere.

9. Asigurați-vă că folosiți o soluție de securitate care blochează și reclamele periculoase. Mențineți-vă întotdeauna browser-ul și soluția de securitate actualizate. Troienii bancari și virușii cu componentă de rootkit sunt amenințări în creștere. Aceștia fură informații bancare, monitorizează tranzacțiile sau se autentifică în conturile bancare în timp ce stau ascunse în sistem.

10. Verificați-vă regulat conturile în special înainte și după tranzacțiile online, pentru a fi siguri că totul este în regulă.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*