Contract semnat pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Cu 2 ani întârziere

Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești a fost semnat ieri, cu o întârziere de mai bine de doi ani. Potrivit ministrului Dan Vîlceanu, cauzele întârzierii sunt legate, ca de obicei, de contestațiile depuse.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeş a Autostrăzii Sibiu – Piteşti, în lungime de 9,86 km, este în valoare de 1.678.873.121,77 lei fără TVA, iar finanţarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.

„Sunt bucuros să mă aflu aici la această semnare ce marchează un moment foarte important pentru Autostrada Sibiu-Piteşti. După mai bine de 2 ani, am reuşit astăzi să semnăm contractul pentru Secţiunea 4, o porţiune de drum ce prezintă câteva caracteristici aparte, vorbim de 12 poduri şi de un tunel cu o lungime de peste 1.300 de metri. Am încredere că relaţia dintre CNAIR şi antreprenor va fi una extrem de bine închegată pentru a duce la bun sfârşit construcţia acestei secţiuni a autostrăzii”, a declarat Dan Vîlceanu, citat de Digi24.

La rândul său, Cristian Pistol a subliniat că semnarea contractului reprezintă încă un pas pentru construcţia acestei autostrăzi „extrem de importantă”, nu doar pentru România, ci şi pentru economia europeană. „Autostrada Sibiu – Piteşti este deosebit de relevantă pentru desfăşurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcţional o traversare de la Vest la Est a Teritoriului Naţional. De asemenea, este şi prima legătură cu reţeaua rutieră europeană care traversează Munţii Carpaţi. Acest obiectiv al României şi al Uniunii Europene este aşteptat de mai bine de trei decenii”, a precizat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Potrivit contractului pentru proiectare sunt alocate 16 luni, pentru perioada de execuţie a lucrărilor 44 de luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 de luni. Vor fi realizate mai multe lucrări de o complexitate majoră, precum: construirea a 12 poduri, pasaje şi/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de metri dintre care, cel mai lung fiind viaductul de la km 84+341, în lungime de 630 de metri, construirea unui tunel în lungime de 1.350 de metri, în zona de traversare a dealului Momaia, judeţul Argeş.

Potrivit CNAIR, stadiul celorlalte secţiuni ale autostrăzii este următorul: secţiunea 1: Sibiu – Boiţa (KM 0+000 – KM 14+150), lotul 1, în lungime de 13,17 km, se află în execuţie, stadiul fizic actual fiind de 53,51%; secţiunea 2: Boiţa – Cornetu, în lungime de 31,33 km, este în stadiu de evaluare oferte; secţiunea 3: Cornetu-Tigveni, în lungime de 37,4 km, are ca dată pentru depunerea ofertelor 20 ianuarie 2022; secţiunea 5: Curtea de Argeş – Piteşti, în lungime de 30,35 km, se află într-un stadiu fizic de realizare a lucrărilor de 3,87%.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*