51 de ani de Transfăgărășan – simbol al ingineriei românești și reper turistic internațional

Astăzi se împlinesc 51 de ani de la inaugurarea oficială a Transfăgărășanului (DN 7C), unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de infrastructură realizate integral în România, considerat un pisc al ingineriei românești.

Foto: Faebook Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Finalizat în 1974, după patru ani de eforturi intense, drumul montan cu o lungime de 91 km și o altitudine maximă de 2.042 m reprezintă o dovadă a viziunii și determinării celor care au avut curajul să străbată Munții Făgăraș cu o șosea unică în Europa.

Transfăgărășanul este una din dovezile incontestabile ale performanțelor ingineriei românești. Dorim să continuăm aceste performanțe, iar în ultimii ani, am dovedit capacitatea României de a construi infrastructură modernă, chiar și în situații dificile”, a declarat ing. Cristian Pistol, Director General al CNAIR.

Tribut și recunoștință

Construcția Transfăgărășanului nu ar fi fost posibilă fără sacrificii. Aproximativ 40 de vieți omenești s-au pierdut pe șantier, un tribut adus unei lucrări care astăzi impresionează întreaga lume. Trupele de Geniu ale Armatei Române, sub comanda generalului Nicolae Mazilu și a colonelului Dumitru Ducaru, au avut un rol esențial în ridicarea acestui colos rutier.

Foto: Faebook Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Monumentele ridicate de-a lungul traseului – „Poarta Geniștilor” și „Poarta Întâlnirii” – amintesc de momentele dificile și de forța celor care au reușit să cucerească muntele cu explozivi, utilaje și curaj.

Drum de legendă

Renumit pentru frumusețea sa aparte și pentru cele 800 de curbe spectaculoase, Transfăgărășanul a fost declarat de realizatorii emisiunii Top Gear „cel mai bun drum din lume”.

Foto: Faebook Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Datele tehnice sunt impresionante: cinci tuneluri, 28 de poduri și viaducte, 515 podețe, 80 km de parapete și peste 3,8 milioane metri cubi de rocă dislocată.

Planuri de modernizare

În prezent, CNAIR are în vedere modernizarea infrastructurii rutiere de pe DN 7C, cu obiectivul de a extinde perioada anuală de circulație și de a spori siguranța și atractivitatea turistică. Printre măsuri se numără amenajarea de parcări și construirea unor zone de tip „viewpoint”.

Foto: Faebook Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Un simbol național

Transfăgărășanul nu este doar un drum, ci și un reper al României moderne – o lecție de voință, solidaritate și performanță inginerească