20 de ani de Nostalgie. Ultimul proiect al uzinei ARO Câmpulung, modelul „ARO Nostalgica”.

Acum douăzeci de ani, Uzina ARO Câmpulung, unul dintre simbolurile industriei auto românești, și-a pus amprenta pentru ultima oară pe un proiect auto cu adevărat special: modelul „ARO Nostalgica”.

Foto: argesulonline.ro

Se împlinesc zilele acestea 20 de ani de la demararea ultimului proiect de model ARO, la fosta uzină din Câmpulung. E vorba de un IMS adus ceva mai aproape de tehnologia vremurilor, botezat ARO Nostalgica, scrie argesuloline.ro, citat de Monitorul de Cluj.

Acest model n-a ieșit niciodată pe piață. Existența lui e foarte puțin cunoscută, chiar și iubitorilor mărcii ARO.

În anul 2005, lucrurile nu erau pozitive la uzina ARO din Câmpulung. Trecuse mai bine de un an de când uzina fusese vândută firmei CrossLander.

Cuiva de la uzină i-a venit ideea să scoată pe piață un model ușor restilizat al vechiului IMS (ARO M461), dar cu tehnologie ceva mai apropiată de contemporaneitate.

Potrivit sursei citate anterior, performanțele promiteau să fie bune. ARO Nostalgica ar fi putut rula fără probleme cu viteze de 100 km/oră și peste, ca și un ARO 24. Cât despre performanțele pe teren accidentat, e suficient dacă spunem că, deocamdată, nicio Dacia Duster nu poate trece pe unde poate un ARO de acest tip.

 

Ultimul capitol al unei legende

Lansarea acestui prototip a venit într-un moment delicat pentru uzină. În 2006, uzina și-a închis porțile definitiv, punând capăt unei istorii de 50 de ani.

 

Comments are closed.

Descoperă mai multe la Ziarul Mesagerul de Sibiu

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura