Lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu va fi primul pe care CNADNR dorește să intervină în regie proprie, pentru a prelua și a termina lucrările, a anunțat Cătălin Homor, directorul general al Companiei de Autostrăzi.
Într-un interviu acordat site-ului Hotnews.ro, Homor a fost întrebat care sunt primele proiecte unde CNADNR va deveni „jucător” pe piața constructorilor și s-a referit la autostrada Orăștie-Sibiu, motivând că, altfel, „procedura de achiziții ar fi putut dura ani”.
Reporter: Vorbeati de Departamentul de Proiectare, dar in acelasi timp, zilele trecute, vorberati si de o capcitate de interventie in teren a CNADNR-ului. De a prelua sau de a termina niste lucrari in regie proprie. Practic, CNADNR sa devina un „jucator” in piata constructorilor. Care vor fi primele proiecte unde va interveni CNADNR?
Catalin Homor: Nu stiu daca notiunea de jucator este cea mai buna, dar in mod evident mi-am dorit ca in implementarea unui proiect sa nu putem fi santajati asa usor sau chiar deloc. In situatia in care intampinam diferite probleme cu un constructor, din diferite motive – nu vrea sa lucreze, nu vrea sa proiecteze sau face aceste lucruri doar ca santaj stiind ca noi suntem oarecum incorsetati de ideea de a finaliza si de a nu realiza. O reziliere implica foarte multe, timp, cost, resurse din partea tututor. Atunci apare santajul. Prin capacitatea noastra de a finaliza lucrarile in regie proprie nu vom mai sta pe ganduri si vom rezilia acel contract, urmand ca noi in regie proprie sa putem duce la bun sfarsit proiectele.
Primul din proiecte este Orastie – Sibiu Lotul 3. Am luat aceasta decizie pentru ca am evaluat toate posibilele masuri ce pot fi aplicate in finalizarea acestui proiect, printre care era si constituirea unui caiet de sarcini si scos la licitatie pentru lucrari de reparatii si remediere. O actiune care ar fi putut fi sabotata foarte usor. Contestatia caietului de sarcini se poate face chiar si daca nu e ceva concret – se depune un document la CNSC si exista obligatia de a solutiona acea contestatie. Una-doua, patru – putea sa fie o saormerie, o gogoserie, nu trebuie sa fie cineva care ulterior sa participe la procedura. Procedura de achziitii ar fi putut dura ani. Atunci mi-am asumat aceasta decizie, sa facem noi.
Nu s-a mai intamplat in cadrul Companiei asa ceva. E o raspundere pe care mi-o asum. Si-ar putea sa devina un inceput care sa prinda contur si va deveni un mod de viata in Companie.
Reporter: Asta presupune achizitia de noi echipamente, noi utilaje?
Catalin Homor: In momentul de fata CNADNR nu detine toate utilajele necesare, dar nu e o problema pentru ca va inchiria, o luna-doua, cat e nevoie. Vom cumpara materialele, avem pregatirea necesara, avem oameni foarte bine pregatiti si vom organiza lucrarile astfel incat in septembrie sa fie gata.
Catalin Homor: Nu stiu daca notiunea de jucator este cea mai buna, dar in mod evident mi-am dorit ca in implementarea unui proiect sa nu putem fi santajati asa usor sau chiar deloc. In situatia in care intampinam diferite probleme cu un constructor, din diferite motive – nu vrea sa lucreze, nu vrea sa proiecteze sau face aceste lucruri doar ca santaj stiind ca noi suntem oarecum incorsetati de ideea de a finaliza si de a nu realiza. O reziliere implica foarte multe, timp, cost, resurse din partea tututor. Atunci apare santajul. Prin capacitatea noastra de a finaliza lucrarile in regie proprie nu vom mai sta pe ganduri si vom rezilia acel contract, urmand ca noi in regie proprie sa putem duce la bun sfarsit proiectele.
Primul din proiecte este Orastie – Sibiu Lotul 3. Am luat aceasta decizie pentru ca am evaluat toate posibilele masuri ce pot fi aplicate in finalizarea acestui proiect, printre care era si constituirea unui caiet de sarcini si scos la licitatie pentru lucrari de reparatii si remediere. O actiune care ar fi putut fi sabotata foarte usor. Contestatia caietului de sarcini se poate face chiar si daca nu e ceva concret – se depune un document la CNSC si exista obligatia de a solutiona acea contestatie. Una-doua, patru – putea sa fie o saormerie, o gogoserie, nu trebuie sa fie cineva care ulterior sa participe la procedura. Procedura de achziitii ar fi putut dura ani. Atunci mi-am asumat aceasta decizie, sa facem noi.
Nu s-a mai intamplat in cadrul Companiei asa ceva. E o raspundere pe care mi-o asum. Si-ar putea sa devina un inceput care sa prinda contur si va deveni un mod de viata in Companie.
Reporter: Asta presupune achizitia de noi echipamente, noi utilaje?
Catalin Homor: In momentul de fata CNADNR nu detine toate utilajele necesare, dar nu e o problema pentru ca va inchiria, o luna-doua, cat e nevoie. Vom cumpara materialele, avem pregatirea necesara, avem oameni foarte bine pregatiti si vom organiza lucrarile astfel incat in septembrie sa fie gata.
În același interviu, Cătălin Homor a vorbit despre proiectul autostrăzii Pitești-Sibiu, menționând că se află în căutarea traseului optim, în condițiile în care „sunt ceva discuții în zona Boița”.
Citește materialul integral pe Hotnews.ro.