Circulația pe autostrada Orăștie-Sibiu se va relua în august-septembrie, după refacerea tronsonului care a fost demolat din cauza fisurilor, iar finanțarea acestor lucrări se va realiza pe garanția de bună execuție depusă de constructor, în sumă totală de 90 de milioane de lei, a anunțat, azi, la Pro TV, ministrul Transporturilor, Dan Costescu.
„Lucrările de reparații și de refacere a zonei demolate se vor finaliza până în lunile august — septembrie, când se va relua circulația pe autostrada Orăștie-Sibiu, iar în decembrie vom avea și rezultatele finale ale expertizei pe eventualele zone unde se va interveni fără demolare. Până la mijlocul anului următor va exista un al treilea contract care prevede spații de servicii și rigole, dar care nu țin de circulație, iar până în 2017 se vor termina și aceste lucrări și autostrada va fi completă. Însă, deschiderea circulației pentru demolarea de acum va avea loc în august-septembrie pe Orăștie-Sibiu”, a explicat ministrul.
În ceea ce privește finanțarea tronsonului care a fost demolat, șeful de la Transporturi a afirmat că se va face de către constructor pe baza unei garanții depuse de acesta.
„Există mecanisme contractuale, nu toate sunt perfecte, dar în acest caz avem o acoperire, o garanție de bună execuție pe care constructorul a depus-o. Sunt două componente, una de 60 de milioane de lei plus una de 30 de milioane de lei, în total 90 milioane de lei și aceste sume ajung deocamdată pentru plata lucrărilor de reparație”, a spus Costescu.
Acesta nu exclude posibilitatea ca și pe alte zone ale aceluiași tronson să apară probleme similare, din acest motiv solicitând o expertiză pe toți cei 22 de kilometri ai autostrăzii.
„Nu trebuie să uităm că există suspiciunea — pentru că aceste lucrări au fost făcute de slabă calitate — ca și alte zone ale tronsonului realizat de același constructor să aibă probleme. Asta înseamnă că în afară de banii cheltuiți pentru reparații trebuie să fim pregătiți de alte probleme similare, în alte zone ale aceluiași tronson. Practic, acum demolarea este efectuată pe 200 de metri, au mai fost identificate fisuri pe o zonă adiacentă de 300 de metri, dar am demarat odată cu măsura de refacere și pe cea de expertiză, pe toți cei 22 de kilometri, pentru a avea siguranța că este totul în regulă, și dacă nu, să îmbunătățim structura. Diferențele se vor plăti de constructori și vom obține acești bani chiar și în justiție”, a explicat Costescu.
Fisurile pe autostrada Autostrăzii Orăștie — Sibiu Lot 3 au fost semnalate încă de la mijlocului anului trecut, în zona Cunța-Săliște, iar Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a decis închiderea circulației și a impus constructorului autostrăzii Orăștie — Sibiu, Salini Impregilo, să refacă porțiunea de 200 — 300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare și reconstrucție în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.
(AGERPRES)