UDMR dorește modificarea codului rutier pentru șoferii începători.
Deputatul UDMR Benedek Zacharie, inițiatorul proiectului, a declarat:
„Considerăm că se impune dedicarea unui capitol distinct prevenţiei, atât în ceea ce priveşte atitudinea poliţiei rutiere faţă de participanţii la trafic cât şi
prin implementarea de măsuri suplimentare de siguranţă pentru participanţii vulnerabili la accidente în traficul specific mediului urban (pietoni, copii), în anul 2021 România continuând să fie pe primul loc în Uniunea Europeană la rata deceselor cauzate de accidente rutiere”
Astfel, potrivit modificărilor propuse de Benedek Zacharie, deputatul UDMR care a inițiat acest proiect de lege, șoferii începători nu vor mai putea conduce mașini cu mai mult de 100 cai putere. Mai exact, șoferii care n-au împlinit încă vârsta de 21 de ani nu au voie să conducă astfel de mașini. Nu au voie nici cei care au o experiență de conducere mai mică de un an.
Potrivit lui Benedek Zacharie, motivul acestei modificări ar fi acela că aceste mașini puternice pot fi scăpate foarte uşor de sub control, ajungându-se la accidente foarte grave.
Reguli mai dure pentru șoferi
Pentru reducerea numărului de accidente, dar și pentru crearea unui climat mai pașnic pe drumurile din România, inițiatorii proiectului de lege propun o serie de reguli noi pentru șoferi.
„Odată cu aglomerarea traficului, se simte nevoia stabilirii de reguli noi. Dar şi de consolidare a unor relaţii civilizate între reprezentanţii poliţiei rutiere şi participanţii la trafic.
Comisia Europeană consideră că ”șoferii începători sunt, în general, mai puțin atenți la risc. Statistic, sunt implicați în mai multe accidente de circulație devenind chiar victime ale accidentelor mortale” a declarat Benedek Zacharie pentru Mesagerul de Sibiu.
Se propun și noi reguli de obținere a permisului de conducere
Potrivit lui Benedek Zacharie, proiectul de modificare a codului rutier presupune și noi reguli de obținere a permisului de conducere.
Parlamentarii UDMR propun înăsprirea obținerii permisului de conducere. Dar şi exigențele din timpul examinării.
„Numărul minim de ore de pregătire teoretică este de 25 (față de 24, în prezent), iar cel de pregătire practică este de 45, față de 30 în prezent”, a mai declarat Benedek Zacharie.