Școala din Ocna Sibiului, deschisă spre Europa

În perioada 27 – 31 martie, conducerea Școlii Gimnaziale Ocna Sibiului și autoritățile locale au primit vizita partenerilor implicați în derularea a două proiecte. Au fost programate desfășurarea unor activități culturale și educative care să facă cunoscută adevărata identitate a poporului român. Bineînțeles că părinții elevilor din școala locală s-au implicat în a arăta ospitalitatea specifică poporului român.

Școala Gimnazială din Ocna Sibiului este implicată în două proiecte ERASMUS+, unul pe nivel preşcolar şi unul pe nivel primar. Cel pe nivel preşcolar se numește CLEVER (Children Learn English Very Easily and Rejoice – Copiii Învaţă Engleză Foarte Uşor şi Se Bucură), iar cel pe nivel primar este intitulat ARS LONGA (All Right Students, Let’s Make Ourself Neighbours and Great Artists – Arta Rezistă în Timp). Ambele proiecte se desfăşoară în perioada 1 septembrie 2016 – 31 august 2018.

Engleza, predată cu metode moderne

Proiectul CLEVER se adresează copiilor cu vârsta între 3 şi 6 ani care frecventează grădiniţa Şcolii Gimnaziale Ocna Sibiului. Ţara coordonatoare a proiectului este Polonia, iar ţările participante sunt: Italia, Letonia, Lituania, Portugalia, România, Slovenia, Spania şi Turcia. Profesoara Oana Luca este coordonatorul proiectului, iar următoarele cadre didactice sunt implicate în realizarea acestuia: Ani Veronica, Frăţilă Maria, Istrate Andrea, Mitrea Mihaela, Popa Adriana, Stănilă Andreea.

Proiectul vizează învăţarea limbii engleze de către copii, utilizând metode moderne de predare (CLIL – învăţarea integrată prin conţinut şi limbaj, PBL – învăţarea prin rezolvarea de probleme, învăţarea prin joc şi mişcare), integrarea noţiunilor de limbă engleză în activităţile obişnuite desfăşurate în toate domeniile, încurajarea folosirii limbii engleze în comunicare în timpul activităţilor întreprinse de către copii, educatori şi părinţi. Desfăşurarea proiectului vizează activităţi planificate care se  adresează fiecărui grup în parte (copii, educatori, părinţi) sau tuturor deopotrivă, activităţi de predare – învăţare în limba engleză la grupă, pe teme de interes pentru copii (eu, casa mea, universul meu, jucării, animale, cântece, poezii, jocuri etc.), videoconferinţe, sesiuni de comunicare on-line, la evenimente deosebite, vizite de lucru, activităţi în parteneriat, chestionare, fişe de evaluare.

Artele stimulează învățarea

Proiectul ARS LONGA se adresează tuturor copiilor de nivel primar al şcolii. Ţara coordonatoare a proiectului este Spania, iar ţările partenere sunt: Bulgaria, Grecia, Polonia, România, Turcia. Acest proiect vizează integrarea artelor în procesul de predare – învăţare a tuturor disciplinelor, pentru stimularea motivaţiei, a creativităţii şi dezvoltarea gustului pentru frumos, înlesnirea cunoaşterii reciproce a ţărilor partenere prin schimburi culturale, vizite, comunicare şi activităţi comune, îmbunătăţirea cunoştinţelor de limba engleză şi încurajarea folosirii ei în comunicare în timpul activităţilor întreprinse de către elevi, cadre didactice şi părinţi, dezvoltarea spiritului de echipă şi al muncii în echipă, dezvoltarea abilităţilor lingvistice şi de comunicare şi dezvoltarea competenţelor digitale. În cadrul proiectului se desfăşoară activităţi de predare – învăţare integrată cu mijlocirea artelor, desfăşurate individual sau în comun, la nivel local şi cu şcolile partenere, activităţile planificate se vor adresa fiecărui grup în parte (copii, cadre didactice, părinţi) sau tuturor deopotrivă, activităţi de învăţare şi aprofundare a limbii engleze la clasă pe teme de interes general, videoconferinţe, sesiuni de comunicare on-line la evenimente deosebite, vizite de lucru, activităţi în parteneriat, chestionare, fişe de evaluare.

Noutatea pe care o aduce acest proiect este faptul că schimbul de experiență se desfășoară atât la nivelul cadrelor didactice, cât și al elevilor, prin deplasarea acestora în țările partenere și participarea la actul educațional din aceste țări.

Coordonatorul acestui proiect este profesor în învăţământul primar Claudia Raicu, iar cadrele didactice implicate sunt: Ani Veronica, Botei Alina, Cascu Maria Elena, Cărăbulea Mioara, Csiki Makszem Eniko, Ilea Daniela, Kiss Etelka, Opriş Elena, Suciu Lucica, Luca Oana.

Deplasări în Lituania, Spania și Italia

Deoarece a fost dat startul acestor proiecte încă din septembrie, coordonatorii, împreună cu conducerea școlii au participat la întâlnirile transnaționale desfășurate în Lituania și Spania care au avut ca scop organizarea activităților și mobilităților proiectelor.

Pe lângă aceste deplasări, la nivel preșcolar au mai avut loc schimburi de experiență în mobilitățile din Spania și Italia.

CLAUDIA RAICU | coordonator proiect

„Atât directorul Gheorghe Banciu, cât şi directorul adjunct Rodica Dragomir fac parte din echipa de implementare a ambelor proiecte, asigurându-ne de tot sprijinul necesar pentru buna desfăşurare a acestora. Primăria oraşului Ocna Sibiului asigură conducerea școlii că va avea parte de toată susținerea de care are nevoie pentru îndeplinirea scopului acestor proiecte și pentru succesul acțiunilor demarate.“

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*